۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۳۹
کد خبر: 83265881
T T
۰ نفر

خدمت بي وقفه جهادگران خراسان رضوي

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۳۹
کد خبر: 83265881
خدمت بي وقفه جهادگران خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- جهادگران خراسان رضوي بدون وقفه در روزها و مناسبتهاي مختلف سال و از جمله نوروز به مناطق كم برخوردار استان و حاشيه شهر مشهد رهسپار مي شوند و خدمات عمراني، فرهنگي، بهداشتي و درماني ارائه مي كنند.

در تعطيلات نوروزي مشاغل مختلفي هستند كه به خاطر جنس كارشان تعطيلي ناپذيرند كه از جمله اين مشاغل مي توان به كار در پليس، بيمارستان، آتش نشاني و نيز رسانه ها اشاره كرد.
اما در كنار شاغلان در اين حرفه ها افرادي هم هستند كه داوطلبانه با عنوان 'جهادگر' تعطيلات نوروزي خود را به جاي در كنار خانواده بودن در كنار محرومان و در مناطق كم برخوردار مي گذرانند و با خدمت به آنها سپري مي كنند.
هم اكنون هزار و 150 گروه جهادي در بسيج خراسان رضوي فعاليت مي كنند كه همچون سالهاي گذشته تعدادي از اين گروهها از اواخر اسفند پارسال و در طول تعطيلات نوروز امسال به منظور انجام فعاليتهاي عمراني، بهداشتي و فرهنگي به مناطق مختلف استان رهسپار شدند.

*اعزام هزار و 46 گروه جهادي
رئيس بسيج سازندگي خراسان رضوي در خصوص فعاليت جهادگران استان به خبرنگار ايرنا گفت: هزار و 150 گروه جهادي شناسنامه دار در خراسان رضوي فعاليت مي كنند كه پارسال هزار و 46 گروه به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
محمد روحاني افزود: 15 هزار و 222 نفر از برادران و هشت هزار و 543 نفر از خواهران جهادگر در اين اردوها به مدت 205 هزار نفر- روز شركت كردند.
وي ادامه داد: مرمت و بازسازي 359 خانه محروم، 380 مدرسه، 125 حسينيه و مسجد، اجراي هزار و 679 پروژه عمراني از قبيل خانه بهداشت، خانه عالم، سرويس بهداشتي، آب رساني شرب و كشاورزي به روستاها و برگزاري كلاسهاي آموزشي و ترويج كشاورزي از ديگر اقدامات جهادگران است.
رئيس بسيج سازندگي خراسان رضوي گفت: در عرصه بهداشتي هم اين جهادگران 55 هزار و 184 مورد انواع خدمات شامل مشاوره پزشكي، بينايي و شنوايي سنجي، زنان و زايمان انجام دادند.
روحاني افزود: در امور فرهنگي هم 17 هزار و 387 برنامه از قبيل برگزاري كلاسهاي احكام و عقيدتي، مسابقات فرهنگي و ورزشي به انجام رسيد.
وي ادامه داد: تشكيل نخستين مجمع جهادگران استان در ششم دي ماه پارسال از جمله اقدامات به منظور هماهنگي بيشتر جهادگران و تبادل تجربيات آنها بود كه در اين مجمع كارگروه هاي اقتصاد، عمران، فرهنگي، بهداشت و سلامت تشكيل شد.
رئيس سازمان بسيج سازندگي خراسان رضوي گفت: انتقال تجربيات، تهيه سند سالانه پيشرفت مناطق هدف و تدوين سياستها و نقشه سالانه گروههاي جهادي و آمادگي براي اقدامات بزرگتر و ورود به عرصه‌ هاي جديد اقتصاد مقاومتي از جمله اهداف تشكيل اين مجمع بود.

*حضور طلاب جهادگر
مسئول هدايت و پشتيباني قرارگاههاي جهادي بسيج طلاب خراسان هم گفت: توجه به محرومان و مستضعفان مورد تاكيد اسلام است و بر همين اساس طلاب بسيجي هم همراه با ديگر اقشار بسيجي در اردوهاي جهادي شركت مي كنند.
حجت الاسلام محمد هژبري افزود: حدود 300 نفر از طلاب در قالب سه گروه درماني، تبليغي و عمراني در حاشيه شهر مشهد و استان به سيل زدگان نوروز امسال ارائه خدمات كردند.
وي ادامه داد: در ميان اين افراد برخي از دانش آموختگان رشته هاي پزشكي دانشگاهي كه دروس حوزه خوانده اند هم ديده مي شود كه در كارهاي درماني و مشاوره حضور دارند و برخي از اين گروهها تا بيستم فروردين ماه مشغول به كار هستند.
مسئول گروه جهادي تبليغي سلسبيل هدايت هم با بيان اين كه در طول تعطيلات نوروز70 نفر از اين گروه به مناطق مختلف خراسان رضوي و خارج استان اعزام شدند افزود: برخي از اين افراد به مناطق سيل زده رفتند و برخي هم در حاشيه شهر مشهد و اسلاميه شهرستان فردوس حضور يافتند.
حجت الاسلام هادي صاحبقراني افزود: اين گروه از سال 1389 تشكيل شد و طي دو روز آخر هر هفته سال و همچنين مناسبتهاي مختلف به مناطق مورد نياز براي كارهاي جهادي اعزام مي شوند.
مسئول گروه جهادي جوانان رسول الله (ص) مدرسه معارف شهيد مطهري مشهد هم گفت: نوروز امسال 20 نفر از جوانان در امور عمراني از جمله بالا بردن ديوار خانه، سقف زدن و پي كندن و كارهاي فرهنگي نظير ملاقات با خانواده معظم شهدا به مدت يك هفته مشغول به فعاليت بودند.
سيد محمد غيور افزود: در زلزله اسفند ماه پارسال در هجدك كرمان هم 20 نفر از جهادگران اين گروه جهادي به مدت 10 روز در منطقه زلزله زده حضور يافتند و به آوار برداري و لايروبي قنات كمك كردند.
وي اظهار كرد: حضور در اردوهاي جهادي جوانان را خودساخته بار مي آورد و آنان از نزديك با مشكلات مناطق محروم و مردم مستضعف آشنا مي شوند.
1922/7507