۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83266325
T T
۰ نفر

620 هزار زائر به زيارت امامزادگان خراسان جنوبي رفتند

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبر: 83266325
620 هزار زائر به زيارت امامزادگان خراسان جنوبي رفتند

بيرجند - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي گفت: بيش از 620 هزار زائر و گردشگر در اجراي طرح آرامش بهاري از 28 اسفند ماه پارسال تا 14 فروردين امسال به زيارت امامزادگان و بقاع متبركه استان رفتند.

حجت الاسلام پرويز بخشي پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: امسال طرح آرامش بهاري در 55 بقعه متبركه خراسان‌ جنوبي اجرا و با استقبال بي نظير زائران و گردشگران مواجه شد.
وي از فعاليت 60 مبلغ بومي و اعزامي از قم در طرح آرامش بهاري خبر داد و افزود: يكي از مهمترين بخش‌هاي طرح آرامش بهاري در بقاع متبركه، خيمه‌هاي معرفت، پاسخگويي به شبهات ديني و فرهنگي بود.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي با اشاره به حضور بيش از 12 هزار نفر در جوار 11 بقعه متبركه استان همزمان با سال تحويل گفت: روز سيزدهم فروردين نيز 140 هزار زائر و مسافر در بقاع متبركه استان حضور يافتند كه از اين تعداد 26 هزار نفر در زائرسراها، سوئيت ها و كانكس ها اسكان داشتند.
وي بيان كرد: امسال 70 هزار هديه فرهنگي براي زائران و مسافران نوروزي در بقاع متبركه استان توزيع شد.
بخشي پور به ارائه خدمات اسكان دائم و موقت زائران در امامزادگان و بقاع متبركه اشاره كرد و يادآور شد: 724 سوئيت و زائرسرا براي اسكان زائران و مسافران در جوار بقاع متبركه خراسان‌جنوبي آماده خدمت ‌رساني به زائران و گردشگران نوروزي بودند.
وي گفت: در طول اجراي طرح آرامش بهاري بيش از 110 هزار زائر و مسافر نوروزي در زائرسراها و سوئيت‌هاي بقاع متبركه اسكان يافتند.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي با اشاره به بازديد هفت هزار گردشگر از موقوفه مدرسه شوكتيه و موزه وقف بيرجند بيان كرد: ايستگاه سلامت و بهداشت در جوار هشت بقعه متبركه استان برپا شد و بيش از يك هزار زائر و مسافر از خدمات رايگان و مشاوره پزشكي در مدت اجراي طرح آرامش بهاري استفاده كردند.
وي با بيان اينكه شهرستان هاي نهبندان، بيرجند و طبس بيشترين زائر را در بقاع متبركه پذيرا بوده اند افزود: در طرح آرامش بهاري 213 هزار زائر به بقاع متبركه نهبندان، 58 هزار زائر به بقاع متبركه بيرجند و 57 هزار زائر به بقاع متبركه طبس مشرف شدند.
بخشي پور يادآور شد: مسجد ابوالفضل نهبندان با 97 هزار و 900 زائر ، آستان مقدس امامزاده سيد علي(ع) با 80 هزار و 600 زائر، امامزادگان سلطان ابراهيم و سلطان محمد فردوس با 37 هزار نفر بيشترين زائر نوروز 98 را در جوار خود پذيرايي كرده اند.
9893 * 6054