۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۰۳
کد خبر: 83267098
T T
۰ نفر
حدود 92 هزار نفر از جاذبه هاي گردشگري مياندوآب بازديد كردند

مهاباد- ايرنا- رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مياندوآب گفت: در تعطيلات نوروزي امسال حدود 92 هزار نفر از جاذبه هاي تاريخي، فرهنگي، طبيعي و دست ساز اين شهرستان بازديد كردند.

فاطمه عليزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 20 هزار و 500 گردشگر از جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي، 55 هزار و 480 نفر از جاذبه هاي طبيعي و 16 هزار و 330 نفر از جاذبه هاي دست ساز اين شهرستان بازديد كردند.
وي افزود: در نوروز امسال همچنين يكهزار و 285 نفر در مراكز اقامتي مياندوآب اعم از محل اسكان فرهنگيان، هتل و مهمانپذيرها اسكان يافتند كه بيشترين ميزان آن با 40 درصد مربوط به مراكز وابسته به آموزش و پرورش بوده است.
وي بيان كرد: در راستاي اجراي طرح نوروزي از اول تا 15 فروردين امسال در مجموع 33 مورد بازرسي و نظارت نيز از مراكز مختلف اقامتي و دفاتر خدماتي مسافرتي اين شهرستان انجام گرفت.
عليزاده گفت: در ايام نوروز بيش از پنج هزار نقشه راهنماي گردشگري و بروشور معرفي جاذبه هاي گردشگري نيز در اين شهرستان در بين مسافران توزيع شد.
وي اضافه كرد: مراسم نوروزگاه نيز امسال براي دومين سال پياپي جهت معرفي جاذبه‌هاي گردشگري، آيين‌ها، سنت‌ها و رسوم مردم اين منطقه در مياندوآب برگزار و برنامه‌هاي متنوع موسيقي عاشيقي، رقص محلي و نمايش طنز از ديگر برنامه‌هاي سنتي اجرا شد.
عليزاده گفت: نمايشگاه صنايع ‌دستي و آشپزي محلي نيز در محل برگزاري نوروزگاه برپا شد.
به گزارش ايرنا در مياندوآب بيش از 100 اثر تاريخي وجود دارد كه 43 اثر از آن در فهرست آثار ملي ثبت شده است.
9871/6185/3072