۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۲۸
کد خبر: 83267263
T T
۰ نفر

تولید 533 دستگاه واگن در اراك كلید خورد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۲۸
کد خبر: 83267263
تولید 533 دستگاه واگن در اراك كلید خورد

اراك - ایرنا - مدیرعامل شركت واگن پارس اراك گفت: تولید 533 دستگاه انواع واگن هفته جاری در این شركت مادر تخصصی ریلی كشور كلید خورد.

«محمدرضا مختاری» روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قراردادهای تولید این واگن ها با شركت های بهره بردار امضا شده و فرآیند كار در خطوط تولید آغاز شده است.
وی ادامه داد: 500 دستگاه از این واگن ها در انواع باری و 33 دستگاه نیز مسافربری است.
مدیرعامل شركت واگن پارس اراك بیان كرد: در تولید این واگن ها تنها 40 درصد ظرفیت اسمی واگن پارس به كار گرفته شده است.
مختاری افزود: تولید واگن های سفارشی در صورتی محقق می شود كه شركت های بهره بردار بتوانند از تسهیلات ارزان قیمت دولتی استفاده كنند.
وی یاد آور شد: سال گذشته نیز به سبب اینكه شركت های بهره بردار نتوانستند از تسهیلات دولتی استفاده كنند بیش از 100 میلیارد ریال به شركت واگن پارس اراك بدهكار شدند.
مدیرعامل شركت واگن پارس اراك ادامه داد: این شركت نیز اكنون بیش از 100 میلیارد ریال به شركت های قطعه ساز بدهكار است و اگر شركت های بهره بردار نتوانند مطالبات واگن پارس را پرداخت كنند این شركت نیز از پرداخت مطالبات قطعه سازان ناتوان خواهد بود و مشكلی اساسی در فرآیند تولید واگن در استان و در نهایت كشور بروز می كند.
شركت واگن پارس اراك واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه ساخت تجهیزات راه آهن است.
این شركت سال 1354 در اراك آغاز به كار كرد و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یكی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
كارگاه های تولیدی شركت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هكتار جانمایی شده است.
این شركت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوكوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سامانه های حمل و نقل ریلی ایران است.
3017/6013/
۰ نفر