۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳
کد خبر: 83269591
T T
۰ نفر
يكهزار و 43 دكل برق خوزستان در معرض خطر سيل قرار دارند

اهواز - ايرنا - مديرعامل شركت برق منطقه اي خوزستان گفت: يكهزار و 43 دكل برق اين شركت در معرض سيلاب قرار گرفته كه از اين تعداد 492 دكل به ترميم نياز دارند.

به گزارش ايرنا محمود دشت بزرگ روز دوشنبه در نشست مديريت بحران با موضوع خطر سيلاب براي تجهيزات برق بيان كرد: از 39 پست برق در معرض خطر در خوزستان، هفت پست را خطر جدي تهديد مي كند و با سيل بند نگهداري شده اند.
وي افزود: 23 خط انتقال برق در خوزستان در سطوح ولتاژي مختلف به دليل سيلاب در شرايط بحراني قرار دارند و بايد سريع به آنها رسيدگي شود.
وي بيان كرد: با افزايش آب خروجي از سدها و افزايش آورد رودخانه ها دكل ها و پست هاي بيشتري در معرض خطر سيل قرار مي گيرد و نيازمند كار وسيع تري است؛ براي جلوگيري از ورود آب به پست ها سيل بند احداث و در حال تقويت آنها هستيم.
دشت بزرگ با تاكيد بر اينكه ماشين آلات لازم براي مقابله با سيل را در اختيار نداريم، افزود: حجم كار بسيار وسيع است و نياز به ماشين آلات بيشتري است كه در اختيار شركت قرار بگيرد؛ پست ها و خطوط در معرض خطر سيلاب در سطح ولتاژي مختلف هستند و سطح خاموشي آنها در شبكه مي تواند گسترده باشد.
به گفته معاون هماهنگي انتقال توانير قرار است شركت هاي برق منطقه اي اصفهان و فارس، ماشين آلات لازم را به خوزستان ارسال كنند؛ همچنين با هماهنگي شركت توانير تعدادي قايق براي دسترسي به دكل ها و پست ها و يك دستگاه بالگرد براي رصد لحظه اي شبكه در اختيار برق منطقه اي خوزستان قرار مي گيرد.
9887/ 6037