۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲
کد خبر: 83269711
T T
۰ نفر
همه پرونده هاي مربوط به احتكار در آذربايجان غربي رسيدگي شد

اروميه - ايرنا - مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي گفت: از ابتداي امسال 55 فقره پرونده تخلفاتي در حوزه احتكار به شعبه هاي مختلف استان ارجاع و با تلاش قضات شعب تعزيرات حكومتي 100 درصد پرونده هاي احتكار استان رسيدگي شده است.

محمد اقوامي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پس از رسيدگي به اين پرونده ها، متخلفان بخش احتكار كالا در استان به پرداخت بيش از 18 ميليارد ريال جزاي نقدي محكوم شدند.
وي اظهار داشت: علاوه بر آن هر يك از محتكران طبق راي شعب تعزيرات حكومتي به فروش كالاي احتكار شده به قيمت كارشناسي محكوم شده اند.
مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي ادامه داد: برنج، روغن، پودرهاي شوينده، پوشك بچه و لاستيك خودرو از جمله مهمترين كالاهاي احتكاري در استان به شمار مي رود.
وي از محكوميت 329 ميليون ريالي قاچاقچي انواع سيگار خارجي در خوي خبر داد و گفت: اين ميزان جريمه براي قاچاق 859 باكس انواع سيگار صادر شده است.
اقوامي افزود: همچنين ماموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز خوي از يك دستگاه اتوبوس مسير استانبول به تهران لوازم يدكي والبسه قاچاق و ادكلن كشف و پرونده را به شعب تعزيرات حكومتي اين شهرستان ارسال كردند.
وي ادامه داد: رييس شعبه ويژه رسيدگي به جرايم قاچاق كالا و ارز خوي متهم اين پرونده را علاوه بر ضبط كالا به پرداخت 568 ميليون ريال جريمه محكوم كرد.
به گزارش ايرنا، از اواسط سال گذشته كه موضوع افزايش قيمت كالاها در جامعه مطرح شد، عده اي سودجو اقدام به احتكار كالا كردند كه توسط ماموران سازمان صنعت، معدن و تجارت شناسايي و به شعب تعزيرات حكومتي ارجاع شدند.
آذربايجان غربي از جمله استان هاي درگير با معضل قاچاق است و سالانه صدها ميليارد ريال كالاي قاچاق در اين استان كشف و ضبط مي شود.
تعزيرات حكومتي مسوول رسيدگي به پرونده هاي قاچاق كالا و ارز، تخلفات بهداشتي، درماني، كالايي و خدماتي است.
8137/2093