۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۱۱
کد خبر: 83272867
T T
۰ نفر
نمايش هشت فيلم درباره جنگل هاي هيركاني درجشنواره وارش

ساري - ايرنا- هشت فيلم منتخب بخش ويژه نهمين جشنواره بين المللي فيلم وارش روايتگر وضعيت جنگل هاي هيركاني است.

نهمين جشنواره بين المللي فيلم وارش 9 الي 13 ارديبهشت ماه اينده با محوريت سنت هاي رفتاري، گفتاري و زيستي در شهر بابل برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، روابط عمومي نهمين جشنواره بين المللي فيلم وارش اعلام كرد كه با توجه به اهميت جنگل هاي هيركاني به عنوان متراكم ترين ناحيه جنگلي ايران، جشنواره فيلم وارش بخش ويژه اي را به اين موضوع اختصاص داد.
اين بخش با هدف ارتقاي آگاهي عمومي به منظور حفظ و ضرورت همراهي جوامع انساني در مديريت جنگل ها با مشاركت كميسيون ملي يونسكو در ايران برگزار مي شود.
فيلم هاي مستند 'نفس هاي آخر' به كارگرداني ياسر طالبي، 'جنگل هاي هيركاني' به كارگرداني بابك مجيدي،'بر فراز صخره هاي مرتفع' به كارگرداني علي احمدي زرين كلايي، 'گله را بردند' به كارگرداني رضا اكبريان گالشكلايي از جمله اين فيلم ها مي باشند.
همچنين به 'كجا مي رويم؟' به كارگرداني رضا مجلسي و فيلم هاي پويانمايي 'اشك باران' به كارگرداني اسماعيل عباسي،'مهمان ناخوانده' به كارگرداني كوروش شاملو و فيلم داستاني 'درخت' به كارگرداني حميدرضا درويش از ديگر آثاري هستند كه در بخش ويژه اين رويداد بين المللي سينماي ايران با محوريت جنگل هاي هيركاني نمايش داده مي شود.
جنگل هاي هيركاني واقع در شمال ايران به مساحت 2 ميليون و 125 هزار هكتار و با قدمت 40 ميليون سال از آستارا در گيلان تا گليداغ در شرق گلستان به طول 800 كيلومتر و با عرض 20 تا 70 كيلومتر گسترده است و با توجه به ارزش طبيعي، قدمت و وسعت زياد ويژگي هاي خاصي دارد.
قدمت بيش از 40 ميليون ساله جنگل‌هاي هيركاني كه جزو بقاياي دوران سوم زمين‌شناسي است از يك سو و وجود 80 گونه گياهان چوبي به همراه گونه‌هاي گياهي بسيار نادري همچون راش، بلوط، توسكا، نارون، گيلاس وحشي، بارانك، سرخدار، نمدار از سوي ديگر، اين منطقه را تبديل به موزه زنده كرده است.
7328/1899