۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83274041
T T
۰ نفر

فرماندار: سند توسعه ملاير، نقشه راه رونق توليد است

۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83274041
فرماندار: سند توسعه ملاير، نقشه راه رونق توليد است

همدان- ايرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ويژه ملاير با اشاره به نامگذاري سال جديد از سوي رهبر معظم انقلاب به نام «رونق توليد» گفت: تدوين سند سه ساله راهبردي توسعه اين شهرستان با تدبير استاندار همدان، نقشه راه و اولويتي مهم براي تحقق شعار مهم امسال است.

به گزارش ايرنا باب الله فتحي روز پنجشنبه در جلسه اعضاي شوراي اداري شهرستان ملاير بيان كرد: در سال «رونق توليد» بايد با همت و همراهي تمامي مجموعه مديران اين شهرستان به اهداف ترسيم شده در شعار سال برسيم.
وي افزود: 43 اولويت مهم در سند راهبردي توسعه ملاير تعيين و تكليف تمامي دستگاه هاي اجرايي شهرستان براي افق سه ساله و در قالب سند توسعه عملياتي مشخص شده است.
فرماندار ويژه ملاير ايجاد نمايشگاه دائمي صنايع دستي، ثبت جهاني منبت، توسعه 24 هكتار كشت گلخانه اي، ايجاد مجتمع هاي آبرساني، افتتاح فاز نخست ورزشگاه پنج هزار نفري و استخر سرپوشيده سامن، افتتاح اورژانس بيمارستان امام حسين(ع)، تكميل چهار خطه محورهاي ملاير به آورزمان و نهاوند، ملاير به توره و ملاير به سه راهي بروجرد و تكميل و بهره برداري از واحدهاي بزرگ صنعتي را از جمله اولويت هاي اين سند برشمرد.
فتحي ابراز اميدواري كرد: با پيگيري نمايندگان و همت مضاعف مديران دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان به اهداف اين سند تا سال 1400 برسد.
وي همچنين به بارندگي ها و بروز سيلاب طي 2 مرحله در فروردين امسال در اين شهرستان اشاره و بيان كرد: 233 ميلي متر بارش در ملاير ثبت شد كه به دنبال بروز سيلاب، افزون بر يكهزار و 460 ميليارد ريال به تاسيسات، پل ها، راه ها، ابنيه ها و زيرساخت هاي اين شهرستان خسارت وارد شد.
معاون استاندار همدان تخريب و آسيب ديدن 2 هزار و 500 واحد مسكوني شهري و روستايي، خسارت يكهزار و 100 ميليارد ريالي به بخش كشاورزي، تخريب 600 واحد دامي و تلف شدن 320 راس دام سبك را از ديگر خسارت هاي وارد شده ناشي از سيلاب در اين شهرستان عنوان كرد.
وي با بيان اينكه ميزان خسارت به منازل مسكوني اين شهرستان در حال ارزيابي است، يادآور شد: اهتمام دولت تدبير و اميد در جبران خسارت هاي ناشي از سيل در نقاط مختلف كشور جدي است و تمركز دولت در اين مسير است.
وي با تقدير از اعضاي ستاد مديريت بحران و ستاد اجرايي خدمات سفر شهرستان گفت: در ايام نوروز امسال بيش از 23 هزار مسافر در اين شهرستان اقامت داشتند و 216 هزار مسافر و گردشگر نيز از اماكن تاريخي و جاذبه هاي طبيعي و دست ساز اين شهرستان بازديد كردند.
فرماندار ويژه ملاير همچنين ثبت 2 هزار و 400 فرصت شغلي در سامانه رصد، جذب 410 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي، برگزاري 57 يادواره شهدا، برگزاري دومين جشنواره ملي مبل و منبت و ديگر جشنواره ها و كنسرت ها و همچنين حضور مسئولان ارشد كشوري، وزراي دولت و استاندار همدان در اين شهرستان را از جمله اقدامات در سال گذشته برشمرد.
فتحي ضمن محكوم كردم اقدام آمريكا مبني بر تروريستي خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران، اين اقدام را ناشي از ضعف دشمن و استكبار جهاني دانست و گفت: اين امر موجب تقويت وحدت، انسجام و همدلي در كشور و حمايت و پشتيباني از سپاه پاسداران بيش از گذشته شد.
فرمانده سپاه ناحيه ملاير نيز در اين جلسه اظهار داشت: هر زمان دشمن خواست نظام جمهوري اسلامي را تهديد كند، تمامي مردم پاي كار آمدند و توطئه هاي آنان را خنثي كردند.
سرهنگ سيد جواد حسيني با تاكيد بر اينكه ملت ايران همواره در مقابل توطئه هاي دشمنان در دوران هشت سال جنگ تحميلي و در عرصه هايي چون سازندگي كشور و مقابله با گروه هاي تروريستي داعش موفق عمل كرده است افزود: اين ايستادگي ها موجب شد رييس جمهوري آمريكا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان هاي تروريستي قرار دهد.
وي ادامه داد: امروز مقاومت ها و ايثارگري هاي ملت ايران و سپاه پاسداران موجب شده دشمن از منطقه و خاكريزهاي ما فرار كند.
سرهنگ حسيني با اشاره به تقويت وفاق و همدلي موجود در كشور گفت: هم اكنون اين وفاق و همدلي با تدبير فرماندار ويژه ملاير در اين شهرستان نيز ايجاد شده و بايد در ادامه راه طبق منويات رهبر معظم انقلاب با اتحاد و همدلي حركت كنيم.
به گزارش ايرنا، اين نخستين نشست شوراي اداري شهرستان ملاير بود كه در سال 98 برگزار شد.
7528/2090