۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۴۶
کد خبر: 83274432
T T
۰ نفر

قابلیت زنان در توسعه روستایی مغفول مانده است

۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۴۶
کد خبر: 83274432
قابلیت زنان در توسعه روستایی مغفول مانده است

گناباد - ایرنا - قائم مقام جامعه نیكوكاری ابرار اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: قابلیتهای زنان در توسعه روستاها و تحقق اقتصاد مقاومتی مغفول مانده است.

به گزارش ایرنا، علی محسنی روز پنجشنبه در نشست امكان سنجی برای اجرای طرح توسعه روستایی در گناباد افزود: بانوان ظرفیتهای بسیار برای كارآفرینی و ایجاد اشتغال دارند كه به ویژه در زمان بروز مشكلاتی مانند خشكسالی به عنوان جایگزین مهم در تامین اقتصاد خانوارهای روستایی به شمار می رود.
وی سالمند شدن جمعیت، مهاجرت، خشكسالی و وجود واسطه ها در خرید محصولات كشاورزی را از مهمترین مشكلات به خصوص در مناطق شرقی كشور دانست و اظهار داشت: در فرآیند توسعه روستایی باید به این مسائل عنایت خاص داشت.
محسنی گفت: جامعه نیكوكاری ابرار به عنوان یك سازمان مردم نهاد وابسته به اتاق بازرگانی ایران در سال 1389 با هدف تسهیلگری در روند توسعه روستایی و كاهش محرومیت مناطق روستایی به همت فعالان اقتصادی و برخی اعضای این اتاق راه اندازی شد.
وی افزود: جامعه نیكوكاری ابرار با رصد مسائل و مشكلات در ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات به منظور سهولت و تسریع امور از طریق جلب توجه بیشتر مسئولان ذیربط با همراهی خیران در توسعه و بازسازی روستاها تلاش می كند.
محسنی اظهار داشت: تجربه نخست این اقدامات در سالهای 1391 لغایت 1394 در روستای محمد آباد پسكوه قاین بود كه به دنبال آن جامعه نیكوكاری ابرار سعی در تعمیم طرح در سایر مناطق محروم كشور دارد.
وی گفت: جامعه نیكوكاری ابرار با حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران و استانداری خراسان رضوی، طرح توسعه روستایی را در روستاهای گناباد اجرا می ‌كند.
حامد قربانی فرماندار گناباد هم با اشاره به رویكرد دولت دوازدهم در توسعه و عمران روستایی گفت: مسئولان ذیربط تلاش می كنند با ارائه خدمات مناسب و ایجاد زیرساختها در كنار پرداخت تسهیلات با ایجاد اشتغال پایدار به ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستائیان كمك كنند.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد با 2 بخش مركزی و كاخك و 112 روستا در 287 كیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
۰ نفر