۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۳۴
کد خبر: 83275577
T T
۰ نفر
بارندگی، كوچ بهاره عشایر استان تهران را به تاخیر انداخت

تهران- ایرنا- مدیر امور عشایر استان تهران گفت: بارندگی ها موجب سرسبزی مراتع مناطق قشلاقی (گرمسیر) شده كه این امر، كوچ بهاره عشایر این استان را به تاخیر انداخت.

هاتف ممیزی روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اعلام كرد: كوچ بهاره عشایر استان تهران همه ساله از نیمه دوم فروردین ماه آغاز می شد كه بارندگی های 6 ماه دوم سال گذشته و فروردین ماه امسال باعث افزایش پوشش گیاهی در مراتع قشلاقی (گرمسیر) استان تهران شده است.
وی ادامه داد: هم اكنون فرصت خوبی برای استفاده از چراگاه های مناطق قشلاقی استان تهران است و پس از سال ها، عشایر استان می توانند همچنان از مراتع قشلاقی برای تعلیف دام خود استفاده كنند.
مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینكه ارزیابی از مراتع قشلاقی در دستور كار قرار دارد گفت: به نظر می رسد با این وضعیت مناسب كوچ بهاره عشایر استان تهران به مناطق سردسیر از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شود.
وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر وضعیت در مناطق گرمسیر استان تهران مناسب است و پس از سال ها تالاب بندعلیخان شهرستان ورامین كه محل حضور عشایر در این مناطق است آبگیری شد.
ممیزی تاكید كرد: كوچ بهاره عشایر استان تهران از مناطق گرمسیر شهرستان های ورامین، پاكدشت، ری، ملارد و شهریار آغاز و پس از رفتن به مسیرهای میانبند در اواخر خردادماه در مناطق سردسیر استان شامل شهرستان های فیروزكوه، شمیرانات و دماوند به مدت 100 روز در سیاه چادرهای عشایری مستقر خواهند شد.
استان تهران حدود 3 هزار خانوار عشایری دارد كه این جامعه تولید كننده در سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصول تولید و جهت عرضه روانه بازار مصرف كردند.
تهرام/7243//1348
۰ نفر