۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۷:۰۰
کد خبر: 83276870
T T
۰ نفر

كیم: توانمندی های نظامی كره شمالی تقویت می شود

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۷:۰۰
کد خبر: 83276870
كیم: توانمندی های نظامی كره شمالی تقویت می شود

پكن- ایرنا- رهبر كره شمالی با انتشار بیانیه ای تاكید كرد علیرغم پایبندی به خلع سلاح هسته ای شبه جزیره كره، توانمندی‌ های نظامی و توسعه انرژی اتمی را تقویت خواهد كرد.

به گزارش ایرنا یونهاپ روز یكشنبه گزارش كرد 'كیم جونگ اون' در این بیانیه بر ضرورت افزایش توان دفاعی كشورش تاكید كرده و آورده است تنها راه حفظ صلح، ارتقای ظرفیت‌های نظامی قدرتمند و افزایش قابلیت‌های دفاعی كشور است.
در این بیانیه آمده است: با توجه به خطراتی كه تمامیت ارضی كشور را تهدید می كند پیونگ یانگ به افزایش قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظامی خود ادامه می‌دهد.
كیم با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان كره شمالی گفته است روند فعلی مذاكرات صلح بسیار شكننده است وضعیت صلح پایدار نیست و توطئه های دشمنان برای حمله به كره شمالی هنوز پایان نیافته است.
كیم در این بیانیه از «استقلال نظامی» كشور به عنوان یك شمشیر قدرتمند برای دفاع از تمامیت ارضی كشور یاد كرده و آمریكا و متحدانش را به توطئه برای حمله به كره شمالی متهم كرده است.
كیم همچنین بر ضرورت تامین انرژی كره شمالی تاكید كرده و گفته است كشورش به دنبال راه اندازی و تقویت منابع انرژی برق ‌آبی، اتمی و دریایی است و این هدف را دنبال می‌كند.
'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی همچنین روز گذشته از آمریكا خواست برای ادامه مذاكرات، سیاست درستی را در پیش بگیرد.
وی افزود: علاقه ای برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا ندارد مگر اینكه آمریكا شیوه درستی را دنبال كند.
'اون' همچنین به آمریكا تا پایان سال جاری میلادی مهلت داده است تا تصمیمات خود را در خصوص كره شمالی اتخاذ كند.
رهبر كره شمالی گفته است: آمریكا باید اقداماتی برای تغییر شرایط كنونی انجام دهد و رویكرد جدیدی در قبال كره شمالی اتخاذ كند.
ترامپ پنجشنبه شب در دیدار با 'مون جائه این' رئیس جمهوری كره جنوبی درباره امكان برگزاری اجلاس بین دو كره با حضور 'مون' و 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی به عنوان راهی برای تقویت گفت وگوها بین واشنگتن و پیونگ یانگ درخصوص عاری سازی شبه جزیره كره از سلاح های هسته ای بحث و گفت وگو كرد.
**آساق**1904**