۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 83279177
T T
۰ نفر
دستورالعمل اجرایی ثبت نام طرح ترافیك خبرنگاری اعلام شد

تهران - ایرنا - معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، دستورالعمل اجرایی ثبت نام طرح ترافیك خبرنگاری و كارت بلیت خبرنگاری را اعلام كرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، در سال جاری توزیع طرح ترافیك و كارت‌بلیت خبرنگاران همچون سال گذشته با دریافت سه مدرك انجام می‌شود.
بر اساس این گزارش، مدارك شناسایی شامل تصویر شناسنامه، كارت ملی و سند مالكیت خودرو، معرفی ‌نامه كه می‌ تواند از سوی رسانه یا موسسه مطبوعاتی محل اشتغال فرد یا از سوی یكی از تشكل‌های صنفی خبرنگاران، عكاسان و مدیران مسئول رسانه‌ها ارائه شود، است.
همچنین خبرنگاران برای ثبت نام برای دریافت طرح ترافیك خبرنگاری و كارت بلیت خبرنگاری، مدرك دال بر اشتغال مستمر به كار خبری از جمله، بیمه تامین اجتماعی با عنوان خبرنگار، بیمه خبرنگاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا تصویر 10 اثر به نام فرد متقاضی كه در شش ماه اخیر در رسانه های معتبر منتشر شده را بر روی سامانه بارگذاری كنند.
بر اساس اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، بارگذاری تصویر صفحه نخست شناسنامه برای تمامی متقاضیان و بارگذاری تصویر صفحه دوم شناسنامه، صرفاً برای كسانی الزامی است كه اتومبیل به نام همسرشان است.
چنانچه اتومبیل به نام متقاضی و یا همسر وی نباشد، طبق دستورالعمل، سهمیه خبرنگاری به متقاضی قابل تخصیص نیست.
متقاضیان در هنگام ثبت‌نام می‌توانند هر دو گزینه طرح ترافیك و كارت‌بلیت خبرنگاری را انتخاب كنند. اما بر اساس مصوبه شورای شهر، در صورت مشمول شدن، صرفا یكی از دو مورد «طرح ترافیك خبرنگاری» و یا «كارت بلیت حمل و نقل عمومی» به ایشان تعلق می‌گیرد.
همچنین برای متقاضیان كارت‌بلیت خبرنگاری، ارائه عكس الزامی است.
خبرنگاران باید در انتخاب نام رسانه دقت كنند؛ چنانچه اطلاعات ثبتی با معرفی نامه‌ بارگذاری ‌شده همخوانی نداشته باشد، متقاضی در فهرست دریافت‌كنندگان سهمیه قرار نخواهد گرفت.
همچنین خبرنگاران در هنگام تكمیل مسئولیت متقاضی در رسانه، دقت كنند؛ در صورت وجود هرگونه مغایرت بین محتوای این بخش با معرفی‌ نامه یا بررسی‌های كارگروه، متقاضی از مشمولیت طرح خارج می‌شود.
چنانچه متقاضیان نیاز به اصلاح اطلاعات یا بارگذاری مجدد مدارك داشته باشند، می‌توانند با حذف اطلاعات یا مدرك، نسبت به اصلاح آن اقدام كنند و توجه داشته باشند كه مدرك قبلی متقاضیان در سوابق ایشان نگهداری می‌شود.
بر اساس اعلام این معاونت، خبرنگاران هرگونه ابهام یا پرسش احتمالی خود را با تلفن‌های 81677299 و 96018795 در میان بگذارند.
همچنین در این اطلاعیه آمده است، به دلیل حجم كارها و كمبود زمان بررسی مدارك و توزیع طرح ترافیك و كارت بلیت خبرنگاری، از مراجعه حضوری پرهیز كنند.
متقاضیان ثبت نام به سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir مراجعه كنند.
تهرام/7244//1348
۰ نفر