۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۵۵
کد خبر: 83279401
T T
۰ نفر
اجرای قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس به سود طرفین است

اصفهان - ایرنا - رئیس كمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا گفت: اجرای مفاد قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس به سود طرفین است و ما تلاش می كنیم تا این قرارداد هرچه سریعتر اجرایی شود.

قرارداد خواهرخواندگي اصفهان و فلورانس در جریان سفر 'لامبرتو دیني'(وزیر امور خارجه وقت ایتالیا) به تهران و هیات همراه در 22 شهریور سال 1377 به امضاي دو طرف رسید.
شهرداران دو شهر اصفهان و فلورانس، این قرارداد را طي مراسمي در شهر اصفهان امضا كردند.
تبادل هیات هاي فرهنگي و گردشگر، همكاري در زمینه كارشناسي فرهنگي و همكاري هاي اقتصادي از مهمترین محورهاي این قرارداد است.
به گزارش ایرنا، 'ویتو روساری پتروچلی' روز دوشنبه در دیدار با استاندار اصفهان افزود: پیشنهاد استاندار مبنی بر اجرایی شدن قرارداد خواهرخواندگی را به مسئولان ذیربط در ایتالیا، منعكس و تلاش خواهیم كرد تا مفاد آن كه تاكنون اجرایی نشده و بر روی كاغذ مانده است، اجرایی شود.
وی گفت: یكی از اهداف سفر ما به ایران این است كه اجرای قراردادهای همكاری بین دو كشور را پیگیری كنیم زیرا برای گسترش روابط دو كشور، گفتمان كافی نیست بلكه مذاكرات باید عملیاتی شود.
رئیس كمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس سنای ایتالیا اظهار داشت: نمایندگان مجلس ایتالیا معتقدند كه برای عقد قرارداد با سایر نقاط جهان، ابتدا باید شناخت لازم را از آن منطقه داشته باشیم.
وی افزود: به همین دلیل به اصفهان سفر كردیم تا شناخت بیشتری از این شهر و ظرفیت های آن پیدا كنیم و واقعیت های آن را از نزدیك ببینیم.
پتروچلی با اشاره به اینكه هیات پارلمانی ایتالیا در تهران، مذاكرات خوبی با مقام های ایران انجام داده است، گفت: در این دیدارها ضمن بررسی مسائل مهم و بین المللی، بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط بین دو كشور تاكید شد و مجلس سنای ایتالیا نیز بر این موضوع تاكید دارد.
به گزارش ایرنا، رئیس كمیسیون سیاست خارجی و مهاجرت مجلس ایتالیا كه به همراه چند نفر از نمایندگان مجلس سنای این كشور به كشورمان سفر كرده است، صبح دوشنبه به منظور دیدن آثار تاریخی و دیدار و گفت وگو با مسوولان اصفهان، وارد این شهر شد.
'ویتو روساری پترو چلی' روز گذشته در تهران با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان نیز دیدار و گفت و گو كرد.
شهر تاریخی اصفهان، هم اكنون با 15 شهر دنیا قرارداد خواهر خواندگی دارد.
خواهر خواندگي، عهد و پیماني است كه بین دو شهر برقرار مي ‏شود كه در بعضي خصایص اشتراكاتي با هم دارند و بدنبال آن ارتباطات خاصي بین اینگونه شهرها برقرار مي‏ شود.

2093/6027