۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۴۳
کد خبر: 83279473
T T
۰ نفر

سيلاب 15 ميليارد ريال به راه هاي خور و بيابانك خسارت زد

۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۴۳
کد خبر: 83279473
سيلاب 15 ميليارد ريال به راه هاي خور و بيابانك خسارت زد

اصفهان-ايرنا- رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي خور و بيابانك گفت: بارندگي ها و سيلاب فروردين امسال تاكنون 15 ميليارد ريال به راه هاي ارتباطي اين شهرستان خسارت وارد كرده است.

مرتضي زرگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاري ايرنا افزود: اين خسارت به پل ها، آبنماها، بدنه و آسفالت راه ها وارد شده است.
وي گفت: سيلاب به 22 كيلومتر راه روستايي،10 دهنه پل و 15 رشته آبنما خسارت زده است.
وي ادامه داد: در اين مدت در مواردي كه وقوع سيل موجب بسته شدن راه ها شد، عوامل راهداري با بسيج امكانات خود، راه هاي بسته شده را باز كردند تا در تردد خودروها خللي ايجاد نشود.
رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي خور و بيابانك گفت: با توجه به طول زياد راه هاي خور و بيابانك، امكانات و تجهيزات راهداري اين خطه در هنگام مواجهه با بحران كافي نيست و اين حوزه نيازمند تقويت امكانات راهداري است.
زرگر خاطرنشان كرد: در اين مدت نيروهاي راهداري با بيش از20 دستگاه انواع ماشين آلات در طول راه هاي خور و بيابانك مشغول فعاليت بودند كه همچنان ادامه دارد.
وي افزود: براي جبران 'آب شُستگي' حريم جاده هاي روستايي اين شهرستان در مدت 12 روز كار مفيد بيش از600 هزار مترمكعب عمليات خاكريزي و تقويت سيل بند جاده ها اجرا شد.
به گزارش ايرنا، سيلاب فروردين امسال بيش از30 درصد به راه هاي شهرستان خور و بيابانك خسارت وارد كرد.
روزانه بيش از سه هزار دستگاه خودروي سبك و سنگين در محورهاي شهرستان خور و بيابانك تردد مي كنند كه حدود 300 دستگاه آن تريلرهاي حامل سنگ است.
شهرستان خور و بيابانك با 12 هزار كيلومتر وسعت بيش از700 كيلومتر راه اصلي و فرعي دارد.
اين شهرستان از شمال با شهرستان دامغان در استان سمنان، از جنوب با شهرستان اردكان در استان يزد، از شرق با شهرستان طبس در استان خراسان جنوبي و از غرب با روستاي چوپانان در شهرستان نايين هم مرز است.

9860/6027