۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۰۱
کد خبر: 83279584
T T
۰ نفر

توصیه عجیب ترامپ به شركت هواپیمایی بوئینگ

۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۰۱
کد خبر: 83279584
توصیه عجیب ترامپ به شركت هواپیمایی بوئینگ

تهران - ایرنا - دردسر اخیر شركت هواپیمایی بوئینگ به خاطر سقوط یك فروند هواپیمای 737 مكس این شركت، رئیس جمهوری آمریكا را نیز به تكاپو انداخته، تا جایی كه وی به مسئولان بوئینگ توصیه كرده نام این برند را تغییر دهند.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» امروز (دوشنبه) در توییتی با اعلام اینكه هیچ محصولی به اندازه هواپیمای 737 مكس متحمل خسارت نشده، افزود: اگر مسئولیتی در بوئینگ داشتم، هواپیمای 737 مكس را تعمیر و برند جدیدی را برای آن انتخاب می كردم.
رییس جمهوری آمریكا كه نام خود را برای هتل ها، زمین های گلف و مراكز مختلف انتخاب می كند، در این توییت تصریح كرد: من در مورد برندسازی چه می دانم، شاید هیچ، (اما رئیس جمهوری آمریكا شدم!)، اما اگر جای شركت بوئینگ بودم، هواپیمای 737 مكس را تعمیر می كردم، چند ویژگی عالی به آن می افزودم و نام هواپیما را به یك نام جدید تغییر می دادم. هیچ محصولی تا این حد آسیب ندیده است. اما دوباره می گویم، چه می دانم.
در پی سقوط یك فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 مكس متعلق به خطوط هوایی اتیوپی در ماه گذشته، شركت های هواپیمایی و كشورهای سراسر جهان، پروازهای این مدل را زمین گیر كردند.
بوئینگ 737 شركت هواپیمایی اتیوپی كه 19 اسفند ماه از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت كنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط كرد و همه 157 سرنشین آن كشته شدند.
همین مدل از هواپیمای بوئینگ نیز اكتبر گذشته در اندونزی سقوط كرد و همه 189 سرنشین آن جان باختند.
چندی پیش نیز یكی از هواپیماهای مشابه متعلق به شركت هواپیمایی نروژ اندكی پس از پرواز از دبی دچار نقص فنی و ناچار به فرود در شیراز شد.
شركت های هواپیمایی مكزیك، چین، اندونزی، اتیوپی، جزایر كایمن، سنگاپور و خطوط هوایی آرژانتین و آفریقای جنوبی این مدل از هواپیماهای مسافربری بوئینگ را تا زمان نهایی شدن تحقیقات در مورد سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مكس ممنوع اعلام كردند.
در همین حال، گروه شركت‌های هواپیمایی آمریكا روز گذشته (یكشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه پرواز هواپیمای بوئینگ 737 مكس تا 19 آگوست (28 مرداد ماه) ممنوع است.
ممنوعیت پروازهای هواپیمای بوئینگ موجب لغو روزانه 115 پرواز شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز هفته گذشته گزارش داد كه دستكم دو خلبان شركت های هواپیمایی آمریكایی، نقص فنی مرتبط با سامانه خودكار نوع مكس هشت را كه از جدیدترین مدل های بوئینگ 737 به شمار می رود، به مسئولان و سرپرستان خود اطلاع داده اند.
اروپام ** 9109 ** 1071