۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۶:۱۱
کد خبر: 83279928
T T
۰ نفر
دموكرات ها از «ايلهان عمر» در برابر اتهام زني ترامپ دفاع كردند

تهران – ايرنا – دموكرات ها و حاميان «ايلهان عمر» نماينده دموكرات مجلس نمايندگان آمريكا از وي در برابر حملات لفظي 'دونالد ترامپ' رئيس جمهوري اين كشور حمايت كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از تارنماي هيل، اين حمايت ها پس از آن صورت گرفت كه ترامپ ايلهان عمر را «خارج از كنترل» خواند و روز دوشنبه در توئيتي از نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان به دليل حمايت از 'ايلهان عمر' انتقاد كرد.
او نوشت كه پلوسي كنترل كنگره را از دست داده است.
ترامپ هفته گذشته ويديويي درباره حوادث يازده سپتامبر 2001 در توئيتر منتشر كرد و اظهارات ايلهان عمر در خصوص مسلمانان آمريكا را در آن گنجانده بود. وي قصد داشت نشان دهد كه اين نماينده حملات تروريستي يازده سپتامبر را كم اهميت جلوه داده است. اين درحالي است كه وي هفته گذشته در اظهاراتي از افرادي كه سعي دارند مسلمانان را عامل آن حملات جلوه دهند انتقاد كرده بود.
ويديوي ترامپ با انتقادات شديدي مواجه شد. ايلهان عمر گفته كه پس از اين ويديو تهديدهاي مستقيم جاني عليه وي افزايش يافته است.
عمر و رشيد طليب اولين زنان مسلمان عضو كنگره آمريكا هستند.
«كارن باس» عضو دموكرات مجلس نمايندگان آمريكا از ايالت كاليفرنيا در حمايت از ايلهان عمر گفت: او قبلا صبحت هايي كرده و بابت آنها عذرخواهي كرده بود اما اين گفته ها از آن نوع نبود.
«مارسيا فاج» عضو دموكرات مجلس نمايندگان آمريكا از ايالت اوهايو هم اظهار داشت: چيزي كه ايلهان عمر گفته واقعيت دارد: بعد از يازده سپتامبر رفتار بدي با مسلمانان در اين كشور شده است.
«بني تامپسون» از اعضاي دموكرات كميته امنيت داخلي مجلس نمايندگان نيز اعلام كرد كه دستور بررسي جوانب امنيتي محل اقامت عمر در واشنگتن و شهر مينياپوليس در ايالت مينه سوتا را داده است.
ازسوي ديگر، 19 هزار نفر با امضاي توماري خواستار تعليق حساب هاي ترامپ در شبكه هاي اجتماعي شدند.
سازمان Women's March كه اين تومار را نوشته است، اعلام كرد: ترامپ را به دليل تحريك خشونت و اظهارات نفرت پراكنانه از توئيتر و فيسبوك تعليق كنيد و همه ويديوهاي تبليغاتي وي عليه ايلهان عمر را حذف كنيد.
در بخش ديگري از موج محكوميت ها عليه ترامپ، حاميان ايلهان عمر عليه رئيس جمهوري آمريكا دست به تظاهرات زدند. اين اعتراضات همزمان با حضور ترامپ در جريان ميزگردي در شهر برنسويل ايالت مينه سوتا برگزار شد.
شبك**9423**1392