۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۳۹
کد خبر: 83282667
T T
۰ نفر
سطح زير كشت گل محمدي در خراسان شمالي 70 هكتار افزايش يافت

بجنورد- ايرنا- مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: سطح زيركشت گل محمدي در اين استان از 280 هكتار به 350 هكتار افزايش يافته است.

محمدعلي شريكيان روز چهارشنبه در حاشيه بازديد از باغ هاي شيروان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به توليد 398 تن گل محمدي از سطح 350 هكتار در سال قبل اظهار داشت: اين گياه دارويي در اراضي شيبدار توسعه خوبي داشته زيراكه در اين اراضي تبخير كمي داشته ايم كه نسبت به سال قبل آن افزايش داشته است.
وي با بيان اينكه كشت گل محمدي در اين استان از ظرفيت هاي جديد به شمار مي رود كه توسعه كشت آن به سرعت در حال انجام است گفت: كشت آن در اراضي شيبدار داراي صرفه اقتصادي و اشتغالزايي بالايي است و اين مهم در اين استان مورد توجه قرار گرفته است.
شريكيان افزود: شرايط آب و هوايي اين استان متناسب با رويش گل محمدي است و توسعه آن در اين استان از مهم ترين اهداف جهاد كشاورزي است كه در بارش هاي اخير دچار هيچ گونه خسارتي نشده است.
مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: گل محمدي در زمره گياهان دارويي و كم آب طلب كه در خاك هاي سنگلاخي محصول توليد مي كند و گل آن براي گلاب گيري و صنايع اسانس گيري دارد كه اين توسعه ادامه پيدا خواهد كرد.
شريكيان افزود: به كشاورزان توصيه مي شود در كشتي كه مي خواهند انجام دهند تغذيه باغ ها يك امر ضروري است و بايد پي گيري كنند از طريق كودهاي دامي پوسيده، ريز مغذي و آلي محصول كمي و كيفي خوبي داشته باشيم.
سطح زير كشت گياهان دارويي خراسان شمالي يكهزار و 285 هكتار با توليد هزار و 920 تن است كه گياهان دارويي اين استان شامل زيره سبز، آويشن باغي، باريجه، نعنا فلفلي، خاكشير، گشنيز، كدو تخم كاغذي، كتان است.
خراسان شمالي 344 هزار هكتار عرصه كشاورزي دارد كه از اين سطح 300 هزار هكتار بخش زراعي و مابقي باغ است.
7186/ 6042