۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۳۵
کد خبر: 83282749
T T
۰ نفر

نان آزادپزها گران نيست

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۳۵
کد خبر: 83282749
نان آزادپزها گران نيست

مشهد- ايرنا- مدير نظارت و بازرسي اصناف خراسان رضوي گفت: بر اساس بازرسي هاي انجام گرفته، نانوايي هاي آزادپز گران فروشي نكرده اند و با درصد سود مجاز و گاهي كمتر از آن نان خود را مي فروشند.

امير دلداري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به انتشار برخي مطالب مبني بر گران فروشي نانوايي هاي آزادپز در مشهد افزود: نانوايي هاي آزادپز با احتساب قيمت تمام شده توليد و وزن چانه نان و با در نظر گرفتن سود قانوني نرخ نان را در نظر مي گيرند.
وي اظهار داشت: نانوايي هاي آزادپز در سال گذشته آرد خود را به صورت آزاد خريداري مي كردند اما از اواخر پارسال شركت غله براي همه نانوايي ها سهميه آرد يارانه اي و نيمه يارانه اي در نظر گرفت و هم اكنون تمام نانوايي هاي آزادپز سهميه آرد نيمه يارانه اي دارند.
وي گفت: اختلاف قيمت بين نان يارانه اي و نان آزادپز در هر چانه زياد نيست و تاكنون گزارش از گران فروشي نانوايي هاي آزادپز بسيار ناچيز و بيشتر شكايت ها مربوط به كيفيت نان بوده است.
دلداري افزود: نانوايي هاي يارانه اي داراي نرخنامه مصوب هستند و فقط بايد نان خود را براساس نرخنامه به فروش برسانند و شهروندان مي توانند شكايات خود در باره گران فروشي يا كاهش كيفيت نان را طي تماس با شماره 31730124 اعلام كنند.
هم اكنون 2 هزار و 139 واحد نانوايي داراي جواز كسب در مشهد فعاليت دارند كه 20 درصد از اين تعداد آزادپز هستند.
7489 / 6053