۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۱
کد خبر: 83283536
T T
۰ نفر
مديركل پزشكي قانوني استان: سالمندآزاري در سمنان كمرنگ است

سمنان- ايرنا- مديركل پزشكي قانوني استان سمنان گفت: سالمندآزاري، به عنوان خشونت پنهان و چالش اجتماعي جديد، در خانواده هاي استان سمنان كمرنگ است.

مهدي نوروزي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: سالمندآزاري به مفهومي كه باعث آسيب جسمي به شخص سالمند شود در استان سمنان به ندرت وجود دارد.
وي خاطرنشان كرد: براساس گزارش ها در بحث نگهداري و مراقبت و بي توجهي به درمان و انتقال سالمندان به سراي سالمندان به عنوان بي توجهي به اين قشر از جامعه در استان سمنان مطرح است.
مديركل پزشكي قانوني استان سمنان ادامه داد: سمنان از نظر گزارش سالمندآزاري در رتبه هاي پايين كشور قرار دارد، اخلاقمداري مردم اين منطقه باعث جلوگيري از رخداد اين دست پديده هاي اجتماعي در استان شده است.
نوروزي اضافه كرد: در بحث همسر آزاري هم سمنان در مقايسه با ديگر استان هاي كشور رتبه مطلوبي دارد و هرازگاهي ضرب و جرح زنان و رسيدگي به شكايت هاي از اين دست در پزشكي قانوني استان مطرح مي شود.
وي اضافه كرد: رسانه ها با فرهنگ سازي و اطلاع رساني دقيق براي مقابله با پديده هاي خاموش و شوم اجتماعي مانند كودك آزاري، همسرآزاري و سالمندآزاري اقدام كنند.
مديركل پزشكي قانوني استان سمنان گفت: سالمندآزاري ابعاد مختلفي دارد كه رويكرد هاي آزار عاطفي، رواني، غفلت، مالي، جسمي و طردشدگي در اين بخش مطرح است.
به گزارش ايرنا، هر نوع اقدام عمدي، غيرعمدي يا ارايه نشدن خدمتي يك يا چندباره كه باعث آسيب و آزار سالمند شود، به ويژه از طرف كساني كه سالمند با آنان رابطه نزديك دارد و انتظار مي‌رود به آنان اعتماد داشته باشد، به عنوان تعريف اوليه از سالمندآزاري مطرح است، در تحقيقات شايع ترين نوع سالمندآزاري را آزار رواني يافته‌اند، تحقيقات مشابهي هم غفلت و آزار مالي را در صدر آزارهاي سالمندي در ايران ذكر كرده‌اند.
7339/6103