۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۰
کد خبر: 83286407
T T
۰ نفر
ایران عنوان سوم رقابت های كشتی آزاد جوانان تركیه را كسب كرد

تهران- ایرنا- تیم كشتی آزاد جوانان ایران توانست با كسب سه مدال طلا و چهار برنز عنوان سومی رقابت های كشتی آزاد بین المللی جوانان تركیه را از آن خود كند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از فدراسیون كشتی، رقابت های بین المللی كشتی آزاد جوانان جام قهرمانان روزهای 29 فروردین تا اول اردیبهشت ماه در شهر آنتالیا تركیه برگزار شد و در پایان تیم ایران با مدال های طلای محمد صادق فیروزپور در وزن 70 كیلوگرم، علیرضا عبداللهی در وزن 92 كیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 كیلوگرم و چهار مدال نقره عرفان جعفریان در وزن 57 كیلوگرم، علی اشكیور در وزن 65 كیلوگرم، عبداله شیخ اعظمی در وزن 79 كیلوگرم و سجاد حبیبی در وزن 86 كیلوگرم عنوان سومی این رقابت ها را به نام خود ثبت كرد.
در رده بندی تیمی تركیه با 200 امتیاز قهرمان شد و آذربایجان با 148 امتیاز به عنوان دومی این رقابت ها رسید.
نتایج كشتی گیران كشورمان در این مسابقات به شرح زیر است: (تیم ایران در وزن 74 كیلوگرم نماینده ای نداشت.)
در وزن 57 كیلوگرم عرفان جعفریان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل حریف تركیه ای با نتیجه 12 بر 2 پیروز شد اما در كشتی سوم مقابل حریف خود شكست خورد و به دیدار رده بندی رفت. جعفریان در این دیدار با نتیجه 7 بر 3 از سد حریف تركیه ای گذشت و به مدال برنز رسید. در همین وزن پوریا تركمان در دور نخست با نتیجه 6 بر 5 مقابل نماینده كشور میزبان مغلوب شد و با توجه به شكست این كشتی گیر ترك در دور بعد، تركمان از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن 61 كیلوگرم مهدی شیرازی در دور نخست كادیرجان از قرقیزستان را با نتیجه 11 بر صفر شكست داد اما در دور بعد مقابل حریف ترك خود در یك كشتی نزدیك با نتیجه 6 بر 6 مغلوب شد و با توجه به شكست حریفش در مرحله نیمه نهایی، شیرازی از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن 65 كیلوگرم علی اشكیور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر از سد حریف قزاقستانی گذشت وی در دور دوم مقابل كشتی گیری از جمهوری آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این كشتی گیر در دیدار فینال، اشكیور به گروه بازنده ها رفت و با شكست حریف خود به دیدار رده بندی راه یافت. اشكیور در این دیدار مقابل حریف قزاقستانی خود به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 70 كیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور بیلال آكبی از تركیه را با نتیجه 7 بر 6 مغلوب كرد وی در در دوم با نتیجه 10 بر صفر آتای مامعلی از قرقیزستان را شكست داد و در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. فیروزپور در دیدار فینال با نتیجه 4 بر 2 از سد حریف آذربایجانی گذشت و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 79 كیلوگرم عبداله شیخ اعظمی در دیدار نخست مغلوب حریف آذربایجانی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در گروه شانس مجدد مقابل حریف خود به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. شیخ اعظمی در این دیدار نیز مقابل كشتی گیر تركیه ای به پیروزی دست یافت و به مدال برنز رسید. در همین وزن علی شكوری مقابل حریفی از كشور تركیه با نتیجه 8 بر 4 مغلوب شد و با توجه به شكست كشتی گیر ترك در دورهای بعد، از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن 86 كیلوگرم سجاد حبیبی در دور نخست مقابل حریف گرجستانی ضربه فنی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با شكست حریف خود به دیدار رده بندی راه یافت. حبیبی در این دیدار با نتیجه 12 بر 2 كشتی گیری از كشور تركیه را مغلوب كرد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 92 كیلوگرم علیرضا عبداللهی در دو دور گئورگی چانكسلانی از گرجستان و كشتی گیری از تركیه را با نتایج 10 بر صفر و 14 بر 2 مغلوب كرد و راهی دیدار فینال شد. عبداللهی در دیدار فینال با نتیجه 10 بر صفر از سد نماینده كشور آذربایجان گذشت و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 97 كیلوگرم علیرضا ركابی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر كشتی گیر جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت وی در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد نماینده گرجستان گذشت و در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه 4 بر یك حریف ترك خود را مغلوب كرد و راهی دیدار فینال شد. ركابی در دیدار پایانی مقابل حریف ترك خود با نتیجه 15 بر 15 مغلوب شد. با توجه به ناداوری های صورت گرفته در این دیدار و اعتراض مربیان، داوران ركابی را دیسكالیفه كردند.
در وزن 125 كیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم از سد حریف خود گذشت و راهی دیدار نیمه نهایی شد وی در این دیدار نیز با نتیجه 10 بر صفر مقابل حریفش به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. زارع در دیدار فینال نیز با نتیجه 12 بر 2 از سد حریف تركیه ای گذشت و به مدال طلا دست یافت.
ورزشی **1828*1834
۰ نفر