۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83287195
T T
۰ نفر

فرهنگ مهدويت ريشه در تاريخ بشريت دارد

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83287195
فرهنگ مهدويت ريشه در تاريخ بشريت دارد

اصفهان- ايرنا - مسوول تشكل هاي ديني اداره كل تبليغات اسلامي اصفهان گفت: فرهنگ اصيل مهدويت و منتظران مهدي موعود (عج) ريشه در تاريخ بشريت دارد.

حجت الاسلام حسن بابايي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين فرهنگ به تقدير الهي و همت عالمان و بيدارگران وارسته در طول تاريخ حفظ و از نسلي به نسل ديگر منتقل شده است.
وي اظهارداشت: به ويژه در تفكر شيعي، فرهنگ مهدوي جايگاه ارزشمند و بنياديني يافته و هويت بخش تفكر شيعي شده است.
دبير قرار گاه فرهنگي جهاد اكبر استان اصفهان ادامه داد : با توجه به اينكه علت غيبت حضرت مهدي (عج) ناامني منطقه پس از جنگ صفين بوده است مسلمانان همواره به دنبال تامين امنيت براي موعود منجي بشريت هستند.
وي خاطرنشان كرد: نمود فرهنگ مهدوي در يك جامعه را مي توان اميد فرج در آن جامعه دانست، جامعه اي كه فرهنگ مهدوي را برگزيده است، هرگز دچار يأس و نااميدي نمي شود.
بابايي يادآور شد: بر اين اساس گفتمان مهدويت در قالب گفتمان هاي ديني در مدارس، مساجد و دانشگاه ها برگزار مي شود تا اين قشر با جايگاه و اهميت اين مهم بيش از پيش آشنا شوند.
وي به برنامه هاي اين تشكل براي گراميداشت دهه مهدويت اشاره كرد و گفت: كارگاه هاي آموزشي با عنوان 'سبك زندگي و مهدويت' براي زوج هاي جواني كه در اين ايام اقدام به تشكيل زندگي كرده اند در استان برگزار شده كه تا پايان ماه شعبان ادامه دارد.
وي يادآور شد: اين كارگاه ها در ماه مبارك رمضان نيز با عنوان سبك زندگي قرآني ادامه پيدا مي كند.
مسوول تشكل هاي ديني اداره كل تبليغات اسلامي اصفهان، اعزام 300 دستگاه اتوبوس از زائران استان به مسجد جمكران و همچنين برپايي جشن هاي ويژه توسط هيات هاي مذهبي در مساجد و حسينيه ها را از ديگر برنامه هاي دهه مهدويت در استان برشمرد.
به گزارش ايرنا، قرارگاه فرهنگي جهاد اكبر استان اصهان با هدف تبيين، روشنگري و بصيرت افزايي روحانيان، ائمه جمعه و جماعات در مدارس، مساجد و ديگر نهادهاي با عضويت دستگاه هاي فرهنگي و مذهبي از 2 سال پيس تاكنون در استان اصفهان تشكيل شده است.
هم اكنون پنج هزار و 200 هيات مذهبي ثبت شده زير نظر اداره كل تبليغات اسلامي اصفهان فعاليت مي كنند كه از اين تعداد يكهزار و 250 هيات در شهرستان اصفهان فعال هستند.
/6026/6994