به گزارش ایرنا، منصور غلامی دوم اردیبهشت 98 در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینكه آمایش آموزش عالی شامل مطالعه جامع همه شرایط و زمینههاست، عنوان كرد: آمایش آموزش عالی باید برگرفته از آمایش سرزمینی كلان باشد كه در حال حاضر امكان اجرای آن نیست.
وزیر علوم ادامه داد: هم اكنون به دنبال ساماندهی آموزش عالی كشور هستیم كه مقدمه ای برای آمایش آموزش عالی خواهد بود.
وی بیان كرد: اجرای صحیح این طرح سبب افزایش استانداردها و بهبود كیفیت و شبكهای به هم پیوسته از مراكز آموزش عالی استان ها ایجاد می شود.
غلامی عنوان داشت: بر این اساس مأموریت های توسعه ای با تعامل اجرا خواهد شد؛ در اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی از نظرات كارشناسان و عالمان بخش های مختلف بهره گیری می شود تا هرچه بهتر بتوان از منابع و ظرفیت های موجود بهره برداری كرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این نشست با بیان اینكه دانشگاه شیراز از دانشگاه های مادر و صاحب نام كشور است، گفت: با این وجود استان فارس در زمینه آموزش عالی در جایگاهی كه باید باشد، قرار ندارد.
آیت الله لطف الله دژكام ادامه داد: شورای مشورتی مدیران دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان تشكیل شود تا درباره ارتقای جایگاه فارس، همفكری مناسب صورت گیرد.
** عدالت آموزشی
نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه كرد: اجرای آمایش آموزش عالی مساوی با كوچك كردن و حذف واحدهای دانشگاهی نیست و اجرای این طرح باید معطوف به عدالت آموزشی باشد.
آیت الله دژكام از وزیر علوم درخواست كرد كه با بهره گیری از نظرات عالمانه و كارشناسانه، مسیر آمایش آموزش عالی به نحو احسن طی شود تا در نهایت همه مجموعه ها با علاقه پای كاربیایند و این طرح مهم اجرا شود.
وی اجرای صحیح این طرح را از مصالح استان و كشور برشمرد و بیان كرد: در اجرای این طرح سابقه تاریخی، علمی و شأن واحدهای شهرستانی حفظ شود.
امام جمعه شیراز گفت: هیچ اصراری كه طرح آمایش به شكل خاصی انجام شود نیست اما مهم است كه از ظرفیت های فراوان استان فارس با بهره گیری از روش های علمی استفاده شود.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری به منظور دیدار با دانشگاهیان استان فارس و بهره برداری از چند طرح علمی-دانشگاهی در شیراز به سر میبرد.
7375 /1876
شیراز- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع حذف مراكز آموزش عالی هم اكنون در طرح ساماندهی مطرح نیست؛ در مقابل لزوم مأموریت گرا شدن واحدهای مختلف و مهارت افزایی دانش آموختگان دانشگاهی مورد تاكید است.