۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۵۴
کد خبر: 83289472
T T
۰ نفر

240 تفاهمنامه سرمایه گذاری در هرمزگان به امضا رسید

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۵۴
کد خبر: 83289472
240 تفاهمنامه سرمایه گذاری در هرمزگان به امضا رسید

قشم - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: در همایش سرمایه گذاری بین الملی در استان هرمزگان، 240 تفاهمنامه به ارزش تقریبی 100 هزار میلیارد تومان به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر سه شنبه در نشست بررسی ظرفیت های توسعه توسعه اقتصاد دانش بنیان قشم افزود: محور اصلی دستگاه های اجرایی، استانداری و بخش خصوصی فعالیت در حوزه رونق تولید است.
وی ادامه داد: حمایت از واحدهای جدید، شركت های در حال تكمیل و شركت های دچار مشكل جزء سیاست های دولت و استانداری هرمزگان در سال جدید است.
استاندار هرمزگان تصریح كرد: برخی واحدهای در حال تولید، مشكل سرمایه در گردش یا مسایل دیگری دارند كه باید مورد حمایت قرار بگیرند.
وی افزود: استان هرمزگان در بخش شركت های دانش بنیان از ظرفیت های مناسبی برخوردار است كه با كاهش تشریفات اداری از این شركت ها حمایت ویژه می شود.
همتی ادامه داد: باید این باور در متخصصان بومی شكل بگیرد كه استان هرمزگان با ظرفیت های بكر خود می تواند پذیرای آنان باشد تا عقب افتادگی ها در این عرصه جبران شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: یكی از ماموریت هایاصلی مناطق آزاد انتقال دانش، فناوری و تكنولوژی است و امكانات قابل توجهی برای تحقق آین امر در جزیره قشم وجود دارد كه باید شكوفا شود.
حمیدرضا مومنی افزود: در مقایسه با دیگر مناطق آزاد، قشم وضعیت بهتری در رابطه با رشد شركت های دانش بنیان دارد اما نسبت به ظرفیت موجود راضی كننده نیست و باید با شتاب بیشتری در این زمینه پیش رفت.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به همراه استاندار و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز سه شنبه با حضور در جزیره قشم از شركت تولیدات بهداشتی و آرایشی از ریز جلبك ها، سایت پرورش میگو، پارك موزه و لنج سازی گوران، شركت ساخت آنالایزهای مورد نیاز صنعت نفت، شركت ساخت سیستم های گرمایشی كاغذی و آزمایشگاه های اداره كل استاندارد قشم بازدید كرد.
سورنا ستاری همچنین طرح برج فناوری تخصصی حوزه علوم دریایی قشم را در مركز رشد قشم كلنگ زنی كرد.
مركز رشد واحدهای فناور با رویكرد بین المللی قشم در سال 1384 با اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سازمان منطقه آزاد قشم تاسیس شد. هیات امنای این مركز در سال 1395 تشكیل شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500