۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵
کد خبر: 83289917
T T
۰ نفر

غلظت ریزگردها در زابل به 20 برابر مجاز رسید

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵
کد خبر: 83289917
غلظت ریزگردها در زابل به 20 برابر مجاز رسید

زاهدان - ایرنا - مدیركل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گرد و خاك در شمال استان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به 2 هزار و 957 میكروگرم بر مترمكعب معادل 20 برابر حد مجاز رساند.

محسن حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: بیشینه سرعت وزش باد در زابل تا صبح امروز به 97 كیلومتر بر ساعت رسید كه گرد و غبار حاصل از آن دید افقی را در محدوده فرودگاه این شهر به یك هزار و 500 متر كاهش داد.
وی ادامه داد: افزون بر زابل در سایر شهرستان های شمال سیستان و بلوچستان نیز وزش باد شدید و گرد و خاك سبب كاهش دید افقی و كیفیت هوا شد.
مدیركل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: باد شدید و گرد و خاك در زاهدان و برخی نواحی مركزی نیز سبب كاهش شدید كیفیت هوا شد به نحوی كه به علت غلظت غبار موجود در هوا دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر به 800 متر كاهش یافت.
او بیان كرد: پدیده گرد و غبار گسترده در شهر خاش نیز سبب شده تا دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به پنج هزار متر كاهش یابد.
حیدری با اشاره به خروجی آخرین نقشه های هواشناسی، عنوان كرد: امروز و فردا همچنان وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان جریان دارد.
وی ادامه داد: روز پنج شنبه قدری از شدت وزش باد كاسته می شود اما انتظار می رود باد تا اواسط هفته آینده در شمال و نوار شرقی سیستان و بلوچستان جریان داشته باشد.
مدیركل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شمالی بودن جریانات از صبح امروز توده هوای سرد به شمال استان نفوذ كرده و انتظار می رود با تداوم آنها دمای هوای نیمه شمالی هشت تا 10 درجه كاهش یابد.
9908**3213
۰ نفر