۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 83290104
T T
۰ نفر
292كارگاه آموزش مهارتهاي زندگي درچهارمحال و بختياري برگزار شد

شهركرد- ايرنا- معاون پيشگيري از وقوع جرم دادگستري چهارمحال وبختياري از برگزاري 292 كارگاه آموزش مهارتهاي اساسي زندگي(پيش از ازدواج) براي زوجين در استان در يك سال اخير خبر داد.

سيد محمد موسوي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : در اين كارگاه هاي آموزشي ، بيش از 10 هزار و 320 نفر از افراد در شرف ازدواج شركت كردند.
وي، از ارائه مشاوره فردي به 167 زوج در شرف ازدواج در سال گذشته خبر داد و گفت: كاهش طلاق، افزايش اطلاعات و آگاهي زوجين قبل از ازدواج نسبت به زندگي مشترك، يادگيري مهارتهاي ارتباطي و آموزش مهارتهاي اساسي زندگي از اهداف اين طرح در استان است.
موسوي اظهار داشت: اين طرح براي ارائه اطلاعات و افزايش دانسته هاي زوجين، توصيه به صبوري براي افزايش تجربه بين زوجين برگزار مي شود.
به گفته وي، اين طرح با همكاري دانشگاه شهركرد، امور بانوان و خانواده استاندار ، بهزيستي ، دانشگاه علوم پزشكي، اداره ورزش و جوانان در استان از سال 93 تاكنون در حال اجراست.
دبير شوراي حقوق شهروندي استان چهارمحال و بختياري، از ارائه مشاوره اجباري به زوجين در شرف طلاق به منظور كاهش آمار طلاق خبر داد و گفت: در سال گذشته با ارائه اين مشاوره به افرادي كه به مرحله طلاق رسيدند از يكهزار و 800 زوج حدود 30 درصد به صلح وسازش منجر شده است.
وي، از فعاليت 20 مركز مشاوره به منظور پيشگيري از طلاق در استان خبر داد و گفت: ارائه مشاوره بعد از صلح و سازش از ديگر گام هاي اين طرح است كه تا 2 سال پس از صلح و سازش زوجين، هر 3 ماه يكبار از خدمات مشاوره اي بهره مند مي شود.
به گزارش ايرنا، چهارمحال و بختياري داراي 10 شهرستان و بيش از 947هزار نفر جمعيت است.
7360/2097