به گزارش ايرنا از تارنماي وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس تابش» چهارشنبه در نشست همانديشي برنامه هاي نظارتي سال 98 با محور طرح ويژه ماه مبارك رمضان، افزود: تمايز 2 مقوله گراني و گرانفروشي بدرستي تبيين نشده؛ در حالي كه منشا گراني، كمبود يا فقدان كالاست.
به گفته وي، «اگر در زمينه تامين كالا با مشكل روبرو شويم و تقاضا از عرضه بيشتر شود، گراني اتفاق مي افتد كه در اين زمينه بايد برنامه ريزي لازم انجام شود».
تابش اضافه كرد: متاسفانه دستگاه هاي نظارتي بايد بار برخورد با گرانفروشي و گراني را همزمان به دوش بكشند.
وي ادامه داد: نظارت بايد از مبدا و حلقه هاي اوليه آغاز شود و فقط به نظارت بر حلقه هاي آخر توزيع محدود نشود كه براي رسيدن به اين وضعيت با مشكل بودجه، نيروي انساني و ساختار اداري روبروييم.
تابش يادآوري كرد برآوردهاي سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان از وضعيت بازار به دستگاه هاي متولي ابلاغ مي شود.
به گزارش ايرنا، پارسال در مجموع 262 هزار و 649 فقره شكايت در مورد كالاها و خدمات از طريق ستاد خبري مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها اخذ شد كه نسبت به سال پيش از آن 39 درصد افزايش داشت.
اقتصام*3065*1961*
رئيس سازمان حمايت اعلام كرد
رشد 1300درصدي ارزش پرونده هاي پارسال سازمان حمايت براي تخلف
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۳
کد خبر:
83290677
تهران- ايرنا- رئيس سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان گفت: پارسال ارزش پرونده هاي تشكيل شده براي متخلفان يك هزار و 300 درصد و گشت هاي مشترك 32 درصد افزايش داشت كه با همكاري و همراهي تعزيرات حكومتي ميسر شد.