۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۶
کد خبر: 83291551
T T
۰ نفر
نخستین عمل جراحی دیسك كمر با لیزر در خراسان جنوبی انجام شد

ایرنا - بیرجند - عمل جراحی دیسك كمر با لیزر روز پنجشنبه نخستین بار در خراسان جنوبی توسط جراح مغز و اعصاب در بیمارستان رازی بیرجند انجام شد.

فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب در حاشیه این عمل جراحی در جمع خبرنگاران گفت: امروز جراحی بسته دیسك كمر با دستگاه لیزر برای خانم 47 ساله انجام شد.
دكتر كاظم قائمی افزود: بیمار حدود یك سال است از كمردرد رنج می برد به گونه ای كه درد به پای چپ بیمار سرایت كرده بود.
وی با بیان اینكه كمردرد یكی از شایع ترین بیماری هایی است كه مردم را گرفتار می كند ادامه داد: بر اساس MRI انجام شده دیسك مهره آخر كمر مشكل داشته اما بر روی نخاع نیامده است بنابراین عمل جراحی با لیزر، بهترین نوع جراحی در این مورد است.
جراح مغز و اعصاب اظهار داشت: یكی از مزایای عمل با لیزر این است كه بیمار با بی حسی موضعی جراحی می شود و نیاز به بیهوشی ندارد و در این راستا بسیاری از افرادی كه بیماری قلبی دارند می توانند با این عمل تحت عمل جراحی قرار گیرند.
وی یادآور شد: زمان عمل جراحی دیسك كمر با لیزر بسیار كوتاه و بین 30 تا 40 دقیقه است و همچنین در این عمل احتمال خونریزی و عفونت نزدیك به صفر است.
قائمی گفت: برای انجام این عمل بیمار از زمانی كه در بیمارستان بستری می شود كمتر از 6 تا هفت ساعت در بیمارستان حضور دارد و سپس مرخص می شود.
وی افزود: عمل جراحی دیسك كمر با لیزر در حال حاضر در بیمارستان های بزرگ تهران، اصفهان، مشهد و شیراز انجام می شود و خوشحالیم امروز این عمل در بیمارستان رازی بیرجند نیز انجام شد.
فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب گفت: اكنون تصمیم گرفته ام دوره هایی كه در گذشته در كشور آلمان گذارنده ام را عملیاتی كنم.
وی با بیان اینكه عمل جراحی با لیزر با تشخیص پزشك انجام می شود اظهار داشت: من در 6 ماه اخیر حدود 70 تا 80 تومور مغزی را در بیمارستان رازی بیرجند انجام داده ام و در این بیمارستان رزیدنت ها نهایت استفاده آموزشی را می برند.
قائمی یادآور شد: با انجام این عمل در بیمارستان رازی بیرجند نیازی به اعزام بیماران به استان های دیگر وجود ندارد.
وی گفت: برای انجام عمل جراحی با لیزر در مراكز خصوصی هزینه های هنگفتی از بیماران دریافت می شود اما در بیمارستان رازی بیماران می توانند با تعرفه دولتی حداقل هزینه ها را پرداخت كنند.
وی افزود: اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب بیمارستان رازی بیرجند دارای تجهیزات بسیار كاملی است حتی دستگاه میكروسكوپ این بیمارستان در حد بیمارستان های آلمان است.
جراح مغز و اعصاب تاكید كرد: در زمینه درمان و اعمال جراحی بیماران مغز و اعصاب هیچ بیماری از خراسان جنوبی به سایر استان ها و مراكز اعزام نمی شود و توانسته ایم استان را به قطب درمانی جراحی مغز و اعصاب كشور تبدیل كنیم.
وی گفت: عمل جراحی با لیزر برای دیسك های كمر و گردن در استان انجام می شود كه امید است از سایر كشورها نیز برای جراحی به این بیمارستان رازی بیرجند مراجعه كنند.
7557 * 6054