۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸
کد خبر: 83291778
T T
۰ نفر

قوی ترین زن جهان ركورد كشیدن تریلی را شكست

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸
کد خبر: 83291778
قوی ترین زن جهان ركورد كشیدن تریلی را شكست

تبریز- ایرنا- «گیتی موسوی» قوی ترین زن و ركورددار كشیدن تریلی در جهان بار دیگر با ارتقای 110 كیلوگرم از ركورد اول خود، با ثبت 12 تن و 380 كیلوگرم ركورد جدیدی را در كشیدن تریلی به مسافت 30 متر از خود برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، این بانوی ورزشكار امروز در تبریز در حالی ركورد خود را افزایش داد كه نیمه اول فروردین امسال با شكستن ركورد زن استرالیایی با 11 تن و 350 كیلوگرم و ثبت كشیدن تریلی با وزن 12 تن و 270 كیلوگرمی در حضور نماینده گینس ركورد دار این رشته در جهان شد.
ركورددار كشیدن تریلی سنگین جهان امروز پس از ثبت ركورد جدیدش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج سال است كه به صورت حرفه ای بدن سازی را آغاز كردم و روزانه سه ساعت با وزنه كار می كنم.
گیتی موسوی 43 ساله گفت: استارت اولیه برای كشیدن تریلی بسیار سخت و انرژی بر است ولی پیمودن مسیر پس از حركت دادن تریلی كمی آسان تر می شود.
وی با اشاره به اینكه مربی بدن سازی هستم و تمریناتم را با پرس پا و وزنه 500 كیلویی انجام می دهم، افزود: روزانه 6 تا هفت وعده غذایی دارم كه بیشتر شامل پروتئین بدون هورمون، شیر، ماست، سبزیجات، گوشت و حبوبات و بیشتر عدس است .
موسوی كه 95 كیلوگرم وزن و 170 سانتی متر قد دارد، گفت: از سه سال پیش تصمیم گرفتم ركورد جهان را در رشته كشیدن تریلی بشكنم تا استعداد خدادادی خودم را نشان دهم.
وی افزود: می خواستم در كنار نمایش استعداد خدادادی خودم، ثابت كنم كه زنان اگر بخواهند در رشته یا استعدادی كه دارند تلاش كنند می توانند به قله های ترقی دست پیدا كنند.
موسوی گفت: در بلند كردن ماشین هایی كه به جوی آب افتاده نیز مشكلی ندارم و به راحتی این كار را انجام می دهم.
مدیر برنامه های قوی ترین زن جهان نیز به ایرنا گفت: تاكنون نهاد یا سازمانی از ما حمایت نكرده و پس از ثبت ركورد، حتی تقدیری نیز از خانم موسوی به عمل نیامده است.
داریوش الطاف بیان كرد: ثبت ركورد مورد قبول گینس بوده و با حضور مشاور این نهاد بین المللی انجام شده است اما برای ثبت نهایی آن 5500 پوند هزینه لازم است.
وی ادامه داد: چنین هزینه ای سنگین است و نیاز به كمك مسوولان داریم.
در ركورد شكنی گیتی موسوی كه روز پنجشنبه بدون حضور مسوولان و نماینده ای از اداره كل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در تبریز انجام شد، خبرنگار خبرگزاری راپلی (RUPTLY) روسیه نیز حضور داشت.
3093/3071 /1484