۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳
کد خبر: 83292283
T T
۰ نفر
كشتار غیرنظامیان در رقه سوریه توسط ائتلاف آمریكایی

تهران - ایرنا- سازمان عفو بین الملل و سازمان حقوق بشری غیردولتی «ایر وارز» در گزارشی اعلام كردند كه در حملات ائتلاف بین المللی به سركردگی آمریكا به رقه سوریه یك هزار و 600 غیرنظامی كشته شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، عفو بین الملل و سازمان ایر وارز اعلام كردند، در تحقیقی كه به مدت 18 ماه در خصوص قربانیان جنگ در رقه واقع در شمال سوریه انجام دادند، به این نتیجه رسیدند كه در جریان حملاتی كه ائتلاف آمریكایی در سال 2017 میلادی علیه این شهر انجام داد، یك هزار و 600 غیرنظامی كشته شدند.
در گزارش این دو سازمان آماده است: نتایج تحقیقات نشان می دهد كه حمله نظامی كه ائتلاف تحت رهبری آمریكا در رقه انجام داده است به صورت مستقیم باعث مرگ یك هزار و 600 غیرنظامی شده است.
این گزارش می افزاید، این اطمینان وجود دارد كه در جریان حملات ائتلاف بین المللی نقض قوانین حقوق بشری بین المللی انجام گرفته است. همچنین از اعضای ائتلاف خواسته شده تا با تشكیل صندوقی به خانواده قربانیان غرامت پرداخته كنند.
در همین حال «اسكات رولینسون» سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی در بیانیه ای نسبت به كشته شدن غیرنظامیان در حملات این ائتلاف در مناطق تحت كنترل داعش ابراز تاسف كرد.
داعش در سال 2014 شهر رقه را به اشغال خود درآورد و این شهر در سال 2017 از اشغال داعش آزاد شد.
آمریكا و چند كشور محدود همپیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشكیل داده اند.
دولت سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاك این كشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مكرر، حملات جنگنده های ائتلاف به سركردگی آمریكا به خاك خود را محكوم كرده است.
ساكنان شهرهای مختلف استان رقه بهمن ماه 97 با برگزاری تظاهرات اعتراضی، بر ضرورت مقاومت و مبارزه با اشغالگران آمریكایی و همه نظامیان خارجی كه به صورت غیرقانونی در خاك این كشور حضور دارند تاكید كردند.
آنان تأكیدكردند كه تا اخراج همه اشغالگران با همه شیوه های ممكن از كشور، از پای نخواهند نشست.
تظاهركنندگان با آتش زدن پرچم های آمریكا و فرانسه، مخالفت خود را با اشغالگری اعلام و بر تمامیت ارضی سوریه تأكید كردند.
ائتلاف موسوم به بین المللی و به سركردگی آمریكا، به بهانه سركوب گروه تروریستی تكفیری داعش جنایت های وحشتناكی را در حق ساكنان شهر رقه انجام دادند و بیش از 90 درصد این شهر را ویران كردند.
شبك**9365**2040
۰ نفر