۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱
کد خبر: 83292296
T T
۰ نفر

اهداف صادراتی خراسان رضوی محقق شد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱
کد خبر: 83292296
اهداف صادراتی خراسان رضوی محقق شد

مشهد- ایرنا- رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تحریمها مانع از تحقق اهداف صادراتی این استان نشد بطوری كه رقم صادرات كالا از خراسان رضوی بیشتر از میزان هدفگذاری حاصل آمد.

محمدعلی امیرفخریان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدفگذاری صادرات پارسال خراسان رضوی را دو میلیارد و 141 میلیون دلار ذكر و بیان كرد: میزان صادرات كالا از این استان طی پارسال به دو میلیارد و 254 میلیون دلار رسید كه به لحاظ ارزش 14 درصد نسبت به سال 1396 بیشتر است.
وی هدفگذاری صادارت امسال خراسان رضوی را رقم دو میلیارد و 262 میلیون دلار اعلام و بیان كرد: با توجه به شرایط ناشی از تحریم ظالمانه استكبار جهانی هدفگذاری خراسان رضوی امسال حفظ بازارهای صادراتی در جنوب شرقی آسیا، تلاش برای افزایش صادرات به كشورهای همسایه ایران و تقویت روابط تجاری با روسیه و كشورهای سی.آی.اس است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینكه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی 'سال رونق تولید' نامگذاری شده اهداف حوزه تجارت خارجی این سازمان بر مبنای بهبود شرایط حمل و نقل، افزایش مراودات تجاری با كشورهای همسایه، ارتقا و تقویت فروش و توصیه به توسعه زیرساختها استوار شده است.
وی همچنین شمار مقصدهای هدف صادرات خراسان رضوی را 91 كشور اعلام و بیان كرد: صدور اقلام صنعتی مانند كفپوش در بین كالاهای صادراتی استان رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
فخریان گفت: پارسال همچنین مجوز برگزاری 12 نمایشگاه اختصاصی كالا توسط مجریان خراسانی در هنگ كنگ، افغانستان، عراق و آلمان از سوی سازمان توسعه تجارت ایران صادر شد.
اتحادیه صادركنندگان خراسان رضوی 160 عضو شاخص دارد اما تعداد واقعی صادركنندگان استان بیش از این رقم است. عمده كالاهای صادراتی پارسال خراسان رضوی شامل زعفران، كفپوشهای منگوله باف و روغنهای سبك و فرآورده های نفتی به جز بنزین به كشورهای افغانستان، تركمنستان، عراق و امارات متحده عربی صادر شده است.
خراسان رضوی پنج گمرك در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون، مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز تركمنستان دارد.
7489/1858