۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۱
کد خبر: 83292880
T T
۰ نفر
دولت براي رونق توليد به بخش صنعت برنامه ارايه كند

سمنان- ايرنا- دبير خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: دولت تدبير و اميد براي تحقق شعار سال و رونق توليد با تدوين طرح هاي راهبردي به بخش صنعت برنامه ارايه كند.

عبدالحميد دربانيان روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بدون برنامه ريزي اصولي نمي توان براي توسعه كسب و كار با وجود تحريم هاي استكبار جهاني گام هاي عملياتي در كشور برداشت.
وي خاطرنشان كرد: در سال هاي گذشته منويات رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال مبتني بر طرح هاي اقتصادي بود كه تاكنون بخشي از اين امر از سوي دستگاه هاي اجرايي در گام عملياتي قرار گرفت.
دبير خانه صنعت و معدن استان سمنان ادامه داد: كشور با شرايط آرماني براي تحقق شعار سال فاصله زيادي دارد، اما با برنامه ريزي اصولي مي توان به رونق توليد و خودكفايي اقتصادي اميدوار بود.
دربانيان اضافه كرد: رهبر معظم انقلاب با اطلاع از وضعيت جاري كشور شعار رونق توليد را براي سال 98 انتخاب كردند و دولت با استفاده از ظرفيت هاي كنوني كشور براي توسعه ايران اسلامي گام بردارد.
وي تصريح كرد: صنعت سمنان اكنون با مشكلات ريز و درشت فراواني دست و پنجه نرم مي كنند، امسال صنعتگران براي رونق توليد، با وجود چالش هاي گسترده، با اراده و انسجام با هدف توسعه اقتصادي در كشور تلاش مي كنند.
دربانيان اضافه كرد: با وجود افزايش قيمت دلار، تثبيت نرخ ارز در ماه هاي گذشته اقدام مثبت دولت بود كه اين پايداري و ثبات قيمت ها براي سال 98 هم بايد ادامه يابد.
دبير خانه صنعت و معدن استان سمنان با بيان اينكه بخش خصوصي و صنعتگران همواره براي توسعه روزافزون كشور در تلاش بودند، گفت: با انسجام ملي توطئه هاي استكبار جهاني خنثي مي شود.
به گزارش ايرنا، سال 1398 از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق توليد» نامگذاري شده است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بيش از 38 درصد، در كشاورزي بيش از 14 درصد و توليد ناخالص اين استان با رقمي حدود 18.2 درصد مربوط به بخش كشاورزي و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6103