۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 83293170
T T
۰ نفر
مقام فلسطینی حضور هیات صهیونیستی در نمایشگاه دبی را محكوم كرد

تهران -ایرنا - مشاور محمود عباس رئیس تشكیلات خودگران فلسطین مشاركت هیات رژیم صهیونیستی در نمایشگاه بین المللی دبی را محكوم كرد.

'نبیل شعث' امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در غزه با اعلام این خبر، گفت: این اقدام امارات به منزله تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و تشكیلات خودگردان فلسطین هرگونه عادی سازی روابط با صهیونیست ها را خطای بزرگ در حق مسئله فلسطین می داند.
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تصمیم دارد تا در نمایشگاه بین المللی اكسپو 2020 كه دبی میزبان آن است، شركت كند.
مشاور محمود عباس رئیس تشكیلات خودگران فلسطین با تاكید بر ادامه تماس ها با مسئولان اماراتی درباره پیگیری این امر خاطر نشان كرد: هرگونه عادی سازی روابط كشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اقدامی بر خلاف موضع كلی كشورهای اسلامی و عربی در ارتباط با فلسطین است.
این مقام فلسطینی افزود: موافقت با مشاركت صهیونیست ها در نمایشگاه بین المللی اكسپو در تناقض با تصمیم وزیران خارجه كشورهای عربی در نشست قاهره و موضع اكثریت گروه های فلسطینی و مردم فلسطین است.
شعث تصریح كرد: از كشورهای عربی می خواهیم هر گونه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را متوقف كنند و به طرح صلح عربی پایبند باشند.
وی با تاكید بر اینكه صهیونیست ها در تلاش برای نابودی موضع یكپارچه كشورهای عربی- اسلامی علیه اشغالگران هستند، تصریح كرد: سخن گفتن از عادی سازی روابط با صهیونیست ها برای تحقق صلح نادرست است، زیرا طرح موسوم به 'معامله قرن' اسرائیل و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا ربطی به تحقق صلح یا تامین حقوق ملت فلسطین ندارد.
بنیامن نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پنجشنبه گذشته اعلام كرد كه یك هیات اسرائیلی قرار است در نمایشگاه بین المللی اكسپو در دبی شركت كند.
نمایشگاه اكسپو 2020 نمایشگاهی جهانی است كه قرار است در 20 اكتبر 2020 به میزبانی دوبی و در كشور امارات برگزار شود.
این نمایشگاه جهانی به عنوان سومین رویداد مهم بین المللی به شمار می رود كه هر 5 سال یك بار برگزار می شود و به مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت و در طول این نمایشگاه جدیدترین دستاوردها، خلاقیت ها و اختراعات بشری از سراسر دنیا در یك شهر به نمایش در می آید.
خاورم**9329*1436*1275