۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
کد خبر: 83293204
T T
۰ نفر

جلوگیری از تخریب اراضی با جدیت پیگیری می شود

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
کد خبر: 83293204
جلوگیری از تخریب اراضی با جدیت پیگیری می شود

همدان- ایرنا- مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی مهمترین اولویت این اداره كل در سال جاری است.

اسفندیار خزائی روز شنبه در نخستین نشست اعضای شورای هماهنگی منابع طبیعی همدان اظهار داشت: سیاست‌های تدوین شده برای سازمان جنگل ها در راستای حفاظت از انفال و منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و تصرف است.
وی با تاكید بر اینكه حفاظت از منابع طبیعی محدود به حفاظت فیزیكی از عرصه ها نمی شود افزود: طرح‌های منابع طبیعی با هدف حفظ و احیای عرصه‌های طبیعی، تقویت پوشش گیاهی، توسعه جنگل، احیا و اصلاح مراتع صورت می گیرد.
مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان كرد: علاوه بر حفاظت از عرصه‌های ملی، اجرای طرح بوم سازگان جنگلهای زاگرس و توسعه طرح های آبخیزداری در اولویت است.
خزائی اضافه كرد: طرح جامع بوم سازگان جنگلهای زاگرس با هدف حفاظت، احیا و توسعه جنگل های استان عملیاتی می شود.
وی توضیح داد: در این برنامه تمام نیازهای جوامع بهره بردار و اولویت‌های توسعه و احیای جنگلهای استان پیش بینی و سیاست‌های اجرایی برای آنها تعریف شده است.
مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: اجرای طرح های آبخیزداری، كاداستر اراضی، مدیریت چرا و كنترل كوچ عشایر، اتمام طرح های نیمه تمام و بازمانده آبخیزداری، جلب مشاركت های مردمی و ارتقا بهبود طرح های جنگل كاری در استان امسال صورت می گیرد.
خزائی ادامه داد: نامگذاری سال جاری به عنوان «رونق تولید»، فرصت مغتنمی برای بهبود وضعیت تولید و مشاهده آثار مثبت و ارزنده این اتفاق بر رونق و اقتصاد كشور است.
وی افزود: برنامه های منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید طراحی شده و با مشاركت مردم و تشكل های مردمی عملیاتی و اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، وسعت اراضی ملی استان همدان بیش از 905 هزار هكتار است كه نزدیك به نیمی از مساحت این استان را شامل می شود.
7526/2087