۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۶:۱۵
کد خبر: 83295565
T T
۰ نفر
فرصت های سرمایه گذاری در كیش را بررسی می كنیم

بندرعباس-ایرنا- سفیر عراق در ایران گفت: افزایش تعامل بین دو كشور باعث شده نسبت به شناسایی فرصت های سرمایه گذاری كیش با هدف ایجاد زمینه های همكاری اقدام كنیم.

به گزارش ایرنا، سعد عبدالوهاب قندیل یكشنبه شب در دیدار با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش افزود: جزیره كیش دارای توانمندی های ارزشمندی است و اگرخطوط پروازی بین كیش و شهرهای عراق ایجاد شود گردشگران عراقی بیشتری برای تفریح، گردش و سرمایه گذاری به جزیره كیش سفر خواهند كرد.
وی تاكید كرد: امضای تفاهم نامه بین كیش وعراق و برقراری پرواز بین كیش و شهرهای بصره، اربیل، بغداد و نجف در گسترش گردشگری كیش و عراق بسیار موثر است.
سفیر عراق با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در باره رشد مناسبات ایران و عراق به سبب اشتراك های دینی، فرهنگی و اقتصادی گفت: سفر رییس جمهوری ایران به عراق نیز، زمینه ساز گسترش توافق ها و روابط بین دو كشور شده است.
عبدالوهاب قندیل یاد آور شد: افزایش مبادله و همكاری ها بین مناطق آزاد و مناطق صنعتی ایران و عراق، در كنار ایجاد مناطق مشترك صنعتی و آزاد بین دو كشور، از دیگر موارد مورد توافق در دیدارهای مسوولان ارشد دو كشور بوده است.
سفیر عراق با اشاره به بازدید شب گذشته خود از نمایشگاه صنایع دستی در كیش از آمادگی كشورش برای برگزاری نمایشگاه های مشترك با كیش خبر داد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش نیز در این دیدار اظهار داشت: جزیره كیش به عنوان اولین منطقه آزاد كشور، موفق شده روند روبه رشدی را در انجام ماموریت خود در دو حوزه گردشگری و تجارت طی كند.
غلامحسین مظفری خاطرنشان شد: با وجود شرایط اقتصادی دشوار ناشی از تحریم ها، با تلاش و كوشش مردم، دولت و با پیروی از رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری، از این سختی ها عبور كرده ایم و جزیره كیش در جایگاه خوبی قرار گرفته است.
وی اضافه كرد: كشور عراق و دیگر كشورهای منطقه می توانند از این فرصت ها و ظرفیت ها برای سرمایه گذاری و توسعه مبادلات و روابط گردشگری استفاده كنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش با استقبال از پیشنهاد سفیر عراق درباره تفاهمنامه میان سازمان منطقه آزاد كیش و سازمان گردشگری عراق اظهار داشت: آماده هستیم با سازمان گردشگری كشور عراق تفاهمنامه ای مبنی بر توسعه گردشگری امضا كنیم تا با لغو روادید، زمینه گردشگری بین كیش و عراق فراهم شود.
به گفته مظفری با چنین تفاهمنامه ای، می توانیم گردشگران عراقی را از كیش به سایر شهرهای زیارتی و سیاحتی مانند مشهد، شیراز، اصفهان و دیگر شهرها منتقل كنیم .
وی تصریح كرد: درحوزه گردشگری نیز جزیره كیش هدف مناسبی برای گردشگران به ویژه در بخش گردشگری حلال و گردشگری سلامت است و كشور عراق به عنوان یك كشور مسلمان نشین و همسایه ایران، به واسطه اشتراك های مذهبی، اقتصادی و فرهنگی می تواند همكاری های گسترده تجاری و گردشگری با كیش داشته باشد.
مظفری تاكید كرد: برقراری پروازهای مستقیم بین كیش و شهرهای عراق از ضرورت های توسعه روابط است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش اظهار داشت: این جزیره به لحاظ گردشگری دریایی و گردشگری سلامت و امكانات درمانی محل خوبی برای خانواده های عراقی است كه هم از آرامش وامنیت برخوردار باشند و هم از نظر دینی مناسب نیازها و سلایق خانواده های مسلمان است.
مظفری تاكید كرد: مزیت های قانونی مانند معافیت های مالیاتی، تخفیف های گمركی، عدم نیاز به دریافت روادید و زیرساخت های مناسب تجاری و گردشگری، ظرفیت های ارزشمندی هستند كه جزیره كیش را به فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل كرده و به همین منظور بسته های سرمایه گذاری خوبی برای علاقمندان آماده شده است.
وی برگزاری رویدادهای جهانی مانند مجمع جهانی سلامت به میزبانی كیش را یكی از برنامه های متنوعی عنوان كرد كه به واسطه ظرفیت های خوب این منطقه آزاد، در جزیره كیش برگزار می شود و بیانگر فرصت های خوبی است كه در كیش مهیا شده است.
7198/6048 /2094
۰ نفر