۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۲۷
کد خبر: 83298476
T T
۰ نفر
معاون وزیر بهداشت: 60 كلینیك پرستاری در كشور فعال شد

رشت - ایرنا - معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: طی یك سال گذشته، 60 كلینیك تخصصی پرستاری در كشور فعال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم حضرتی غروب سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح كلینیك تخصصی دیابت در بیمارستان رازی رشت در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد كلینیك های تخصصی پرستاری در زمینه بیماری هایی از جمله دیابت، فشار خون، قلبی و عروقی و آلزایمر راه اندازی شده است.
وی با بیان این كه كلینیك های تخصصی پرستاری توسط پرستاران اداره می شوند، خاطر نشان كرد: در این كلینیك ها آموزش های مختلف به مردم و بیماران مبنی بر چگونگی مصرف دارو، نحوه ورزش و فعالیت و سبك زندگی سالم ارائه می شود.
حضرتی با اشاره به افزایش سن سالمندی و بیماری های غیرواگیر تصریح كرد: آموزش به مردم برای پیشگیری و كنترل عوارض بیماری ها از ضروریات اهداف وزارت بهداشت است و در معاونت پرستاری پیشگیری، كنترل و آموزش مردم برای خودمراقبتی دنبال می شود.
وی با اشاره به نقش مهم پرستاران در حوزه سلامت خاطر نشان كرد: پرستاران مقرون به صرفه ترین تیم سلامت برای آموزش مردم هستند و كلینیك های پرستاری از پایگاه هاییست كه می توانند به مردم برای پیشگیری و كنترل بیماری ها كمك كنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران با بیان اینكه میانگین كشوری هشت دهم نیروی پرستار به هر تخت است و ایده ال بایستی 5 / 1 پرستار به ازای هر تخت باشد، تصریح كرد: بایستی به سمت پرستار جمعیت برویم؛ اگر چه كمبود نیرو در بخش پرستاری داریم اما پرستاران ما در زمینه آموزش به مردم و پرستاری از بیماران، به خوبی كار می كنند و امیدواریم با قول وزیر بهداشت برای جذب 9 هزار پرستار ، این كمبود تا حدودی جبران شود.
كلینیك تخصصی پرستاری قلب در بیمارستان رازی رشت و دیابت در كلینیك بیمارستان رازی رشت غروب سه شنبه با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افتتاح شد.
7286/2007