۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۱۶
کد خبر: 83299330
T T
۰ نفر
تمايل به سرمايه گذاري در صنعت اسب بيشتر شده است

زنجان - ايرنا - رئيس فدراسيون سواركاري گفت: امروز تمايل علاقه مندان براي فعاليت در ورزش سواركاري و سرمايه گذاري در صنعت پرورش اسب بيشتر شده است.

مسعود خليلي روز چهارشنبه در مجمع انتخابات رئيس هيات سواركاري استان زنجان، افزود: تعداد باشگاه هاي سواركاري در كشور رو به افزايش بوده و با اقبال عمومي مواجه شده است.
وي اظهار داشت: سواركاري ورزشي با نشاط و پويا بوده و سخت افزار آن براي رشد و ارتقاء بيشتر، فراهم شده است و فعالان در اين عرصه بايد تلاش بيشتري را در اين حوزه داشته باشند.
خليلي افزود: امسال به لحاظ اقتصادي شرايط خاص و ويژه بر كشور حاكم است و با توجه به اينكه خريد، فروش و نگهداري اسب نيز پايه اقتصادي دارد بنابراين بايد وقت بيشتري گذاشت و تلاش وافري كرد تا مشكلات موجود بر سر راه اين رشته ورزشي و صنعت اسب به حداقل برسد.
رئيس فدراسيون سواركاري گفت: امروز حاشيه هاي ورزش كشور بيشتر از متن آن است و متاسفانه بيشترين انرژي ها، صرف حاشيه مي شود كه خوب نيست.
خليلي افزود: ورزش سواركاري نيز در برخي از استان ها با اين مشكل مواجه است هرچند كه اين افراد به اهدف موردنظر خود نمي رسند اما با اين وجود انرژي ها را به سمت حاشيه ها سوق مي دهد.
وي به اهميت تشكيل كميته ها در هيات هاي استاني اشاره كرد و افزود: كميته ها در واقع ابزار اجرايي در فدراسيون ها و هيات هاي محسوب مي شوند كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرند.
خليلي با اشاره به اينكه پارسال 60 ميليارد ريال جايزه در ورزش سواركاري اهدا شد ادامه داد: اين رشته ورزشي كشور از وجود پتانسيل، استعداد و اسب، برخوردار است و به همين خاطر نيز روز به روز پوياتر و فعال تر مي شود.
وي، سرمايه گذاري در صنعت اسب را مهم خواند و تصريح كرد: صنعت اسب در ايجاد اشتغال نيز سهم و نقش دارد و بايد از نيروهاي جوان و پرانرژي در اين صنعت بهره بيشتري گرفت.
رئيس فدراسيون سواركاري با بيان اينكه مسابقات موجب احياء ورزش مي شود به برگزاري مسابقات سواركاري غرب كشور اشاره كرد و گفت: در نظر است اين رقابت ها كه به نوعي ليگ بوده و اما وسيعتر از آن است به ميزباني استان زنجان برگزار شود.
به گزارش ايرنا، در اين مجمع انتخابات، محمدضا رجبي خمسه، با كسب 11 راي به مدت چهار سال، سكان هدايت هيات سواركاري استان زنجان را بر عهده گرفت.
6084/6085