۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۳۸
کد خبر: 83299376
T T
۰ نفر
دفاع سه دقيقه اي پايان نامه؛ فرصتي براي تقويت مهارت ارتباطي

تهران- ايرنا- مرحله نهايي سومين دور از مسابقات ملي دفاع سه دقيقه اي پايان نامه هاي دانشجويي در حالي برگزار شد كه حضور دانشجويان در چنين مسابقاتي موجب تقويت مهارت ارتباطي و كلامي مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ايرنا، مرحله نهايي از سومين دور مسابقات ملي دفاع سه دقيقه اي پايان نامه هاي دانشجويي امروز (چهارشنه ) در دانشگاه علم و فرهنگ با حضور مسئولان اين دانشگاه و سازمان جهاد دانشگاهي برگزار شد.
در اين مراسم سيد سعيد هاشمي رئيس دانشگاه علم و فرهنگ در اين دوره از مسابقات با تاكيد بر موجزگويي و سخن گفتن كاربردي در فرصت كوتاه، اظهار داشت: يادگيري سخن گفتن در فرصتي كوتاه با قابليت كاربردي و قابل فهم از توانايي هاي ويژه اي است كه برگزاري چنين مسابقاتي موجب تقويت آن مي شود.
وي افزود: دانشگاهيان و دانش آموختگان بايد بياموزند تا سخنان خود را در فرصتي كوتاه بيان كنند.
در ادامه اين مراسم نيز عيسي عليزاده معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي از عملكرد جهاد دانشگاهي در حوزه فرهنگ سخن گفت و افزود: جهاد دانشگاهي در حوزه آموزشي و پژوهشي همواره بر اساس تعامل و نياز جامعه دانشگاهي حركت كرده است.
به گفته عليزاده، معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي در كنار طرح هاي پژوهش محورف طرح هاي نوآورانه نيز را در دستور كار خود قرار داده است.
وي با اشاره به اينكه تاكنون 17 دوره جشنواره پايان نامه سال دانشجويي برگزار شده است، تصريح كرد: اين مسابقات داراي پيشينه خلاقانه هستند و حدود 200 دانشگاه جهان با هدف ارتقاي مهارت هاي ارتباطي ساده و قابل فهم اين مسابقات را برگزار مي كنند.
عليزاده افزود: مسابقات دفاع سه دقيقه اي پايان نامه هاي دانشجويي راهي براي بيان ديدگاه ها و ورود پايان نامه ها با بازارهاي تجاري است.
معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي در پايان حضور دانشجويان برتر را در مسابقات بين المللي دفاع سه دقيقه اي ضروري و عنوان كرد كه دانشجويان با حضور در مسابقات ملي امكان حضور در مسابقات بين المللي را فراهم مي سازند.
همچنين در اين مراسم عادل تقوي رئيس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي و دبير مسابقات دفاع سه دقيقه اي از پايان نامه با بيان اينكه برگزاري چنين مسابقاتي به تبديل شدن ايده ها به ثروت كمك مي كند، اظهار داشت: مسابقات ملي دفاع سه دقيقه اي از پايان نامه ها راهي به سوي در معرض عموم قرار گرفتن انديشه دانشجويان و كاربردي شدن ايده ها است.
وي در ادامه به سازوكارهاي اين دوره از مسابقات اشاره و عنوان كرد: نخستين دوره با حضور 30 نفر از شركت كنندگان برگزار و سپس قرار شد مسابقات از شهر تهران به واحدهاي استاني جهاد دانشگاهي توسعه يابد.
به گفته تقوي، در دور دوم نيز 9 واحد جهاد دانشگاهي همراه شدند و دور سوم نيز با 17 واحد جهاد دانشگاهي برگزار شد. تعداد شركت كنندگان نيز از 30 نفر در دور نخست به حدود 400 نفر در سومين دوره مسابقات رسيد.
وي با اشاره به نتايج داوري گفت: در نهايت 54 نفر در قالب سه گروه به مرحله نيمه نهايي راه يافتند. در پايان نيز گروه دو و سه به دليل نزديكي امتيازات سه نفر را معرفي كردند بر اين اساس امروز در مرحله نهايي 8 نفر به رقابت پرداختند.

**9283**1601**