۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۱۳
کد خبر: 83299430
T T
۰ نفر

سهم صادرات ایران در بازار كشورهای همسایه 2.5 درصد است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۱۳
کد خبر: 83299430
سهم صادرات ایران در بازار كشورهای همسایه 2.5 درصد است

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: سهم صادرات ایران در بازار وارداتی 15 كشور همسایه ناچیز و فقط 2.5درصد است.

به گزارش ایرنا، افروز بهرامی روز چهارشنبه در نشست بررسی توسعه خدمات صندوق ضمانت صادرات در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: باید از طریق توسعه صادرات مبتنی بر جغرافیا، تعامل اقتصادی با دنیا و بویژه كشورهای همسایه را در دستور كار قرار دهیم.
وی با بیان این كه یكی از راهبرد های مهم كشوردر شرایط تحریم تمركز روی كشورهای همسایه است، افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی با خدمات این صندوق آشنا نیستند كه این امر ناشی ازكوتاهی مسوولان صندوق واطلاع رسانی ناكافی است.
وی اضافه كرد: وقوع هر كدام از ریسك های سیاسی و تجاری در روند صادراتی، امنیت مالی صادركنندگان و وصول مطالبات حاصل از صادرات خدمات یا كالاها را به خطر می اندازد.
بهرامی با بیان این كه موسسه های بیمه اعتباری در همه جای دنیا به منظور حمایت همه جانبه از صادركنندگان و پوشش ریسك های صادراتی ایجاد شده است، تصریح كرد: صندوق ضمانت صادرات ایران هم از سال 1352 تاسیس شده و وظیفه پوشش ریسك های سیاسی و تجاری صادركنندگان را برعهده دارد.
وی خاطرنشان كرد: این صندوق در 20 سال اخیر 17 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی را پوشش داده و در سال 97 هم 2.2 میلیارد دلار از صادرات غیر نفتی كشور را پوشش داده است.

** ضریب نفوذ بیمه صادرات در ایران پنج درصد است
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به این كه آخرین آمار صادرات كشورهای دنیا 25 تریلیون دلار است، افزود: كل صادرات زیرپوشش بیمه اعتباری دولتی و خصوصی در دنیا 10 درصد است در حالی كه این رقم در كشور ما پنج درصد است.
وی با بیان این كه پوشش ریسك یكی از مهمترین كارهای صندوق ضمانت صادرات است كرد: یكی از اهداف ما این است كه ضریب نفوذ خدمات بیمه و ضمانت نامه ای صندوق را در حد میانگین جهانی پوشش دهیم.
نشست بررسی توسعه خدمات صندوق ضمانت صادرات و رفع مشكلات صادركنندگان با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل این صندوق، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و رییس و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و تعدادی از صادركنندگان نمونه استان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .
6022 / 7150