۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۰۱
کد خبر: 83300020
T T
۰ نفر
طرح مراقبت از بیماران آی سی یو در منزل به مرحله اجرا در آمد

كرمان - ایرنا - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طرح مراقبت از بیماران آی. سی. یو. در منزل در كرمان و پنج استان دیگر كشور به مرحله اجرا در آمده است.

به گزارش ایرنا، طاهر موهبتی شامگاه چهارشنبه بدو ورود به استان كرمان در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه علوم پزشكی كرمان جزو استانهای پیشتاز در اجرای طرحهای پایلوت كشوری و مراقبت از بیمار در منزل است.
وی اظهار داشت: اگر بیماران بستری در آی. ‌سی. ‌یو به جای بیمارستان در خانه مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت كنند از نظر هزینه و از بعد روانی شرایط بهتری را خواهند داشت.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاكید كرد: طرح مراقبت از بیماران در منزل برای بیماران بستری در آی. ‌سی. ‌یو و بیماران مزمن قلبی در كرمان و پنج استان دیگر آغاز شده و امیدواریم این طرح بزودی و با نتیجه مثبت به پنج بیماری دیگر نیز افزایش پیدا كند.
وی با بیان اینكه نسخه نویسی الكترونیك یكی از مهمترین پروژه های سازمان الكترونیك در سازمان بیمه سلامت است تصریح كرد: این طرح به شكل پایلوت در كرمان آغاز و منجر به این شد كه سال گذشته در 31 استان هر استان یك شهر، كار نسخه نویسی الكترونیك را آغاز كردیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پوشش بیمه ای كه امروز در كرمان شاهد هستیم بالای 70 درصد است به عبارتی 50 هزار نسخه الكترونیك را در كرمان به نتیجه رساندند و قرار شد با وزیر ارتباطات از نسخه نویسی الكترونیكی بازدید داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگرچه نسخه نویسی الكترونیك از اولویت های فنی و كاری بیمه سلامت است اما ایجاد زیرساخت های اجتماعی، اقدامی مهمتر است.
موهبتی افزود: در زمینه تغییر رفتار و استقبال شركا كاری، بیمه سلامت در نسخه نویسی در حوزه شركا 175 میلیون بار مراجعه داشته است.
وی بیان كرد: 44 هزار مركز یا شخص شركا كاری بیمه سلامت هستند كه تغییر رفتار و مقاومت هایی در اجرای این طرح دارند و امیدواریم بعد از این مرحله در كرمان، بحث زیرساخت های اجتماعی را در 31 استان با قدرت بیشتر ادامه دهیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینكه باید در فرایند كار نسخه نویسی الكترونیكی بلوغ سیستمی ایجاد كنیم گفت: مقاومت های اجتماعی در زمینه اجرای طرح نسخه نویسی الكترونیكی در كرمان كمتر بوده است.
حدود 450 موسسه درمانی بخش خصوصی اعم از مطب های پزشكان، داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه ها و غیره در استان كرمان در حال اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الكترونیكی هستند.
90 درصد مطالبات موسساتی كه به شكل الكترونیك بیماران را ویزیت می كنند در پایان هر ماه پرداخت می شود.
3029

سرخط اخبار استان‌ها