۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۳۵
کد خبر: 83300957
T T
۰ نفر

يادواره شهيد مطهري و شهداي فرهنگي مهريز برگزار شد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۳۵
کد خبر: 83300957
يادواره شهيد مطهري و شهداي فرهنگي مهريز برگزار شد

يزد - ايرنا - يادواره شهيد آيت الله مرتضي مطهري (ره) و 10 تن از شهيدان فرهنگي مهريز پنجشنبه شب با حضور فرماندار، تعدادي از مسئولان محلي و نيز مردم در مسجد آل احمد اين شهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه جمعي از خانواده شهدا و فرهنگيان حضور داشتند رئيس مركز راهبردي سپاه الغدير يزد به نقش معلم در جامعه اشاره كرد و گفت: فرهنگيان نقش اصلي را در تربيت نسل جوان به عهده دارند.
سرهنگ غلامحسين دشتي افزود: اگر معلمان وظايف خود درست در عرصه تعليم و تربيت انجام دهند آينده كشور از لحاظ كادرسازي و مديريت در طراز انقلاب اسلامي تضمين مي شود.
وي تصريح كرد: وجود نيروهاي كارآمد متعهد و متخصص براي برنامه ريزي و اداره كشور در آينده از جمله مسائل مهمي است كه نبايد نسبت به آن غفلت ورزيد.
يادگار هشت سال دفاع مقدس به شخصيت علمي و فرهنگي شهيد مطهري (ره) اشاره كرد و بيان داشت: حضرت امام (ره) توصيه مي كنند كه كتاب هاي اين شهيد بدون استثنا مفيد است و همه آن را مطالعه كنند.
دشتي يادآور شد: اين شهيد براي تمام اقشار با سطوح مختلف علمي نسبت به نوشتن كتاب هاي مفيد اقدام كرد كه بايد دانش آموزان، فرهنگيان و ساير اقشار از آنها استفاده كنند.
رئيس مركز راهبردي سپاه الغدير تصريح كرد: شهيد مطهري (ره) در طول عمر خود با افكار انخرافي به شدت مقابله كرد و چهره حقيقي اسلام ناب محمدي (ص) را نشان داد.
دشتي به توطئه هاي فرهنگي دشمنان عليه انقلاب و نسل جوان اشاره كرد و از فرهنگيان خواست نسبت به تبيين افكار و اهداف شهيد مطهري (ره) به دانش آموزان اقدام كنند.

**راه شهيدان ادامه يابد
همچنين فرماندار مهريز گفت: برگزاري يادواره شهدا يك نكته را به مردم و جوانان گوشزد مي كند كه بايد راه و اهداف شهيدان را به خوبي بررسي و شناخت و براي تحقق آنها تلاش كرد.
رضا زارع زاده مهريزي افزود: بايد مردم و مسئولان در قبال شهيدان و مسيري كه براي همه مشخص كردند احساس تكليف كنند و وظايف خود را در قبال جامعه انجام دهند.
وي بيان داشت: هدف اصلي برگزاري اينگونه يادواره ها در عمل اين است كه وظايف ما در جامعه چيست و چگونه مي توانيم براي عزت كشور و تعالي نسل جوان فعاليت كرد.
فرماندار مهريز گفت: شناخت اهداف شهيدان و تبيين آن در جامعه به خصوص براي نسل جوان كاري مهم و ضروري است، اگر به درستي انجام شود اهداف نظام محقق مي شود.
زارع زاده مهريزي همچنين به موضوع صداقت، حجاب و حفظ ارزش هاياسلامي در منطقه پرداخت و از مردم و مسئولان خواست با همدلي براي عزت و سعادت كشور و نسل جوان تلاش كنند.

** ضرورت تبيين وصاياي شهدا
همچنين مدير آموزش و پرورش مهريز گفت: فرهنگيان مومن وظيفه دارند، نسبت به تبيين وصاياي شهداي دانش آموز و فرهنگيان شهيد به دانش آموزان اقدام كنند.
سيدعلي كارآموز افزود: در متن وصاياي شهيدان مطالب بسيار ارزشمند و راهگشا وجود دارد كه بايد براي ترويج فرهنگ شهادت و آشنايي بيشتر به وظايف خود در قبال انقلاب و جامعه از آنها استفاده كرد.
اين مسئول فرهنگي اظهار داشت: برگزاري يادمان و يادواره شهيدان فرهنگي و دانش آموز نقش اصلي را در ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت در جامعه و بين نسل جوان به وجود مي آورد.
كارآموز تصريح كرد: براي ادامه راه انقلاب و نظام بايد همواره از زندگي و ايثار و فداكاري شهيدان كه الگويي براي همه ما محسوب مي شوند، بهره گرفت.
به گفته وي دشمنان بعد از شكست در عرصه هاي مختلف براي ضربه زدن به نظام اسلامي به تهديد نرم متوسل شدند كه راه شكست آنها ايستادگي و حركت در مسير شهيدان است.

** ضرورت ترويج فرهنگ شهادت در مدارس
همچنن رئيس بسيج فرهنگيان مهريز اظهار كرد: يكي از مهمترين اموري كه در شرايط كنوني جامعه بايد در مدارس توسط فرهنگيان براي دانش آموزان انجام شود ترويج فرهنگ شهادت و مقاومت است.
محمدرضا فخري افزود: دشمنان براي شكست انقلاب از تمام ابزارهاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و رواني استفاده مي كنند و راه خنثي كردن برنامه هاي آنها هوشياري و ولايتمداري است.
وي خاطر نشان كرد: برگزاري يادواره شهيدان، مسابقات فرهنگي، جلسه هاي تبييني و معرفتي ، انتشار وصاياي شهيدان و جذب جوانان به برنامه هاي ديني مي تواند در تحقق اهداف انقلاب موثر باشد .
در اين يادواره چند برنامه فرهنگي و هنري شامل رونمايي از عكس شهيد محمود زارعيان به عنوان شهيد شاخص فرهنگي سال 1398، پخش كليپ و قرائت وصينامه و همچنين سرود اجرا شد.
مردم مهريز 313 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كردند كه از اين تعداد 10 شهيد فرهنگي و 57 شهيد دانش آموز هستند.
مركز شهرستان 55 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7536/ 2047/