۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۲۵
کد خبر: 83301277
T T
۰ نفر
امام جمعه همدان: مسئولان در فضای مجازی آرایش جنگی بگیرند

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان بیان كرد: مسئولان در مساله فضای مجازی، فرهنگ و اقتصاد باید آرایش جنگی بگیرند و از این مساله غفلت نكنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان افزود: ترویج خشونت، سست كردن بنیان خانواده، دعوت به آشوب، اخلال در قیمت خودرو و هجوم به ارزش ها در فضای مجازی صورت می گیرد و مسئولان باید در برابر این فضا آرایش جنگی بگیرند.
وی تاكید كرد: مخالف فضای مجازی نیستیم، اما مخالف بی بند و باری در فضای مجازی هستیم، چرا كه آزادی كه امنیت مردم را به مخاطره می اندازد اسارت است و باید بدانیم كه فضای مجازی فضای سرگرمی نیست، بلكه فضای سر در گمی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان یادآوری كرد: شهادت حجت الاسلام مصطفی قاسمی مردم را اندوهگین كرد، با این وجود تشییع باشكوه برای این روحانی موجب حیرت همگان شد.
حجت الاسلام شعبانی با تقدیر از مردم بخاطر حضور باشكوه در آیین تشییع پیكر این طلبه اظهار داشت: هر چند برخی وجود شكاف بین روحانیت و مردم را عنوان می كنند، اما این حضور موید پیوند ناگسستنی روحانیت و مردم بوده و این ملت به خوبی مقصر اصلی اتفاق های جامعه را می شناسند.
وی همچنین از عملكرد نیروی انتظامی در شناسایی و هلاكت قاتل طلبه همدانی تقدیر كرد و از مسئولان این نیرو خواست شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش به ویژه در فضای مجازی را در اولویت قرار دهند.
امام جمعه همدان بیان كرد: طبق بررسی های صورت گرفته تصاویر همراه با اسلحه قاتل طلبه همدانی در اینستاگرام متعلق به سال 2017 بوده است كه امید می رود با انتشار دهندگان این تصاویر برخورد شود.
حجت الاسلام شعبانی گفت: معلمان، تربیت كنندگان فرزندان، مروج فرهنگ و تمدن كشور و هویت سازی آیندگان هستند و رهبر معظم انقلاب در دیدار با این قشر فرمودند معلم پایه ریز تمدن نوین است.
وی افزود: تاثیر معلمان در اندیشه و فكر جامعه برای همگان آشكار و روشن است و اساسی ترین كار معلم هویت بخشیدن به دانش آموزان و تربیت فرزندانی با هویت اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاكید بر اینكه معیشت فرهنگیان باید جدی گرفته شود اظهار داشت: مشكلات اساسی این قشر باید پیگیری و عزت نفس معلمان حفظ شود.
حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: باید به معلم به عنوان قلب تپنده جامعه توجه شود تا آنها با آرامش ذهنی به پژوهش و تحقیق پرداخته و یافته های خود را به دانش آموز منتقل كنند.
وی افزود: یك پزشك به جسم انسان رسیدگی می كند، اما معلم با فرهنگ، اندیشه، تمدن، آینده ساز جامعه در ارتباط بوده و قلب تپنده جامعه محسوب می شود، بنابراین مطالبه جدی ما از هیات دولت رسیدگی به مساله معیشت این قشر است.
امام جمعه همدان یادآوری كرد: برخی بندهای سند 2030 مخالف با قرآن و قوانین ملی است، اما گزارش هایی به دست آمده كه عده ای اندكی در آموزش و پرورش دنبال اجرای این سند بودند.
حجت الاسلام شعبانی تاكید كرد: این افراد بدانند كه كارهایی كه در لایه های زیرین جامعه آموزش و پرورش اتفاق می افتد مخفی نیست.
وی گفت: اگر دانش اموزان با این تفكر و اندیشه تربیت شوند به عنوان یك متفكر غربی، سرباز آمریكا و اسراییل می شوند و اگر این فرد به مسوولیتی برسد مشكل ساز خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه كرد: مدیریت جامعه دست اندیشه ها است، اگر اندیشه ها خدشه وارد شود، به مدیریت جامعه آسیب وارد شده و تفكر غربی حاكم می شود.
حجت الاسلام شعبانی تاكید كرد: ملتی كه متفكر و اندیشمندان بزرگ در عرصه های مختلف دارد، اجازه تربیت مدیر با تفكر غربی در آموزش و پرورش نمی دهد.
وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطبق با فرهنگ دینی و ملی ما است و باید برای عملیاتی شدن این سند تلاش شود.
امام جمعه همدان در ادامه به بیان توصیه های اخلاقی و اجتماعی امام رضا(ع) برای ورود به ماه رمضان پرداخت و این دستورها را شامل استغفار، دعا، خواندن قرآن، پاكسازی قلب، كنار گذاشتن كینه، تطهیر قلب پیش از ورود به این ماه عنوان كرد.
حجت الاسلام شعبانی افزود: برای دستیابی به حقیقت ماه رمضان باید پوسته و ظواهر را كنار زد تا به باطن رسید، چرا كه حقیقت روزه داری دستیابی به مسایل باطنی و ملكوتی است.
وی ادامه داد: ماه رمضان زمینه ای برای بخشش گناه انسان است بنابراین توصیه می شود پیش از ورود به این ماه، كدورت ها را كنار گذاشته تا در ماه رمضان به جای جستجو بهانه ای برای بخشش، دنبال ارتقای خود باشیم.

** امضای طومار نمازگزاران همدانی برای رصد فضای مجازی
مردم همدان با امضای طوماری خواستار برخورد دادستان كل كشور و دادستان همدان با مسببان و متخلفان فضای مجازی در هر پست و مقامی شدند.
متن این طومار روز جمعه در حاشیه حسینیه امام خمینی شهر همدان قرار گرفته بود.
7526/2090