۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰:۲۳
کد خبر: 83301539
T T
۰ نفر
22 روزنامه نگار در زندان های صهیونیستی به سر می برند

تهران – ایرنا – كمیته حمایت از روزنامه نگاران در فلسطین همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات در گزارشی با اعلام اینكه رژیم صهیونیستی به سركوب روزنامه نگاران فلسطینی ادامه می دهد تاكید كرد كه هم اكنون 22 روزنامه نگار فلسطینی در بند این رژیم هستند.

به نوشته روز جمعه روزنامه «القدس العربی»، كمیته حمایت از روزنامه نگاران در فلسطین افزوده است: هفت روزنامه نگار فلسطینی با احكام صادره در زندان هستند و چهار روزنامه نگار دیگر نیز در بازداشت اداری به سر می برند و 11 تن دیگر نیز در بازداشت هستند.
در بیانیه كمیته حمایت از روزنامه نگاران آمده است كه روزنامه نگاران، عكاسان، ناشران و خبرنگاران تحت فشارهای مختلفی قرار دارند و رژیم صهیونیستی از فعالیت آن ها در پوشش اخبار جلوگیری می كند.
بر اساس این گزارش از آغاز تظاهرات بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) تا كنون، 340 خبرنگار و روزنامه نگار زخمی شدند.
پیش تر نیز كمیته حمایت از روزنامه نگاران طی گزارشی اعلام كرده بود كه نظامیان صهیونیست از آغاز سال جاری میلادی تاكنون 150 روزنامه نگار و خبرنگار را در اراضی فلسطینی هدف قرار دادند.
مردم غزه از 30 مارس 2018 مصادف با 10 فروردین 1397 با برگزاری تظاهرات گسترده با عنوان «بازگشت» خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و شكست محاصره غزه شدند و این اقدام را هر هفته تكرار كرده اند.
در جریان اعتراضات مردم فلسطین در مرز غزه و سرزمین های اشغالی تاكنون بیش از 270 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و بیش از 17 هزار نفر نیز زخمی شدند.
شبك**9365**9241