۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبر: 83301820
T T
۰ نفر

مدعیان تیم ملی جوانان كوراش مشخص شدند

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبر: 83301820
مدعیان تیم ملی جوانان كوراش مشخص شدند

بجنورد- ایرنا- مسابقات مدعیان تیم ملی جوانان كوراش كه به مدت 2 روز در بجنورد برگزار شد، جمعه شب با معرفی نفرات برتر به كار خود پایان داد.

مدیر تیم‌های ملی كوراش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره از مسابقات، كوراش كارانی از استان های تهران، سیستان و بلوچستان، مازندران، البرز، خراسان رضوی و خراسان شمالی شركت داشتند.
كوروش خسرویار افزود: در پایان این مسابقات در وزن 60 كیلوگرم حسین سعیدی برجی، سعید طالبی نیا و امیر حسین یزدانی و جواد جوان و در وزن 66 كیلوگرم صادق آذرنگ، سعید علیزاده و محمدرضا قره‌چورلی و محسن نیستانی مقام های اول تا سوم را كسب كردند.
وی گفت: همچنین در وزن منفی 73 كیلوگرم امیرحسین عزیزی خور، ابراهیم محمدی و علی شرفی و سعید عباسی، در 81 كیلوگرم پوریا مهنانی، امیرمحمد رمضانی و حامد قرائی و مهرداد پولادی و در منفی 90 كیلوگرم علی صبوحی، علی مولایی و علیرضا میرزایی و محمدرضا وحدانی موفق به كسب عناوین اول تا سوم شدند
خسرویار اظهار داشت: مرتضی مختارزاده، صادق محمدزاده و محمد مرگن و ایمان نیستانی نیز در منفی 100 كیلوگرم و حسین روحانی، علی زارع زاده و شهروز ساجدی در مثبت 100 كیلوگرم در جایگاه های اول تا سوم این مسابقات قرار گرفتند.
وی یادآور شد: با توجه به نزدیكی مسابقات در بیشتر وزن ها دو نفر به عنوان نفر سوم برگزیده شدند.
دبیر انجمن كوراش كشور افزود: برگزیدگان این مسابقات به اضافه كسانی كه در مسابقات آسیایی و جهانی مقام آور بودند به اردوی آمادگی تیم ملی كوراش دعوت می شوند.
وی گفت: بر این اساس بعد از برگزاری دو مرحله اردوی آمادگی ریزش‌هایی خواهیم داشت كه در نهایت تركیب اصلی برای اعزام به مسابقات آسیایی تایلند مشخص خواهد شد.
خسرویار سطح كیفی مسابقات را خوب ارزیابی كرد و گفت: در این دوره از مسابقات مدعیان تیم ملی از استانهای مختلف با هم به رقابت پرداختند ولی مدعیان اصلی و كیفی كوراش در استان خراسان رضوی و خراسان شمالی هستند.
خسرویار اظهار داشت: بلافاصله بعد از این مسابقات و در هفته آینده اولین مرحله اردوی آمادگی جهت حضور در مسابقات آسیایی تایلند به میزبانی بجنورد به مدت 2 هفته برگزار خواهد شد.
وی افزود: مرحله دوم اردوی آمادگی به احتمال زیاد به میزبانی رشت برگزار می‌شود كه آب و هوایی نزدیك تر به تایلند دارد و بعد از آن نیز متصل به اعزام خواهد بود.
به گزارش ایرنا، مسابقات آسیایی كوراش 27 تا 30 خرداد ماه در 7 وزن آقایان و 8 وزن بانوان به میزبانی تایلند برگزار می شود.
خراسان شمالی مردادماه امسال نیز اردوی مشترك بین المللی كوراش را میزبانی خواهد كرد.
در نخستین دوره مسابقات كوراش جوانان آسیا كه سال 96 در بجنورد برگزار شد، ورزشكارانی از 14 كشور شركت داشتند.
خراسان شمالی یك هزار و 400 ورزشكار بیمه شده در رشته كوراش و جودو دارد.
این استان به دلیل رواج كشتی بومی باچوخه، یكی از قطب های اصلی ورزش های رزمی كوراش و جودو در كشور است و تاكنون قهرمانان زیادی به كشور معرفی كرده است.
این در حالی است كه امتیاز برگزاری مسابقات بین المللی كوراش، كه قرار بود فروردین امسال به میزبانی خراسان شمالی برگزار شود، به علت عدم همراهی مسئولان، از این استان گرفته شد.
ط/ 6042