۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83302427
T T
۰ نفر

شوراها زمينه مشاركت مردم را فراهم كردند

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83302427
شوراها زمينه مشاركت مردم را فراهم كردند

كرج - ايرنا - معاون فني و عمراني استانداري البرز با پاسداشت روز شورا گفت: بعد از فعاليت شوراها بستر مشاركت مردم در تعيين سرنوشت و اداره جامعه فراهم شده است.

به گزارش ايرنا،علي درويش پور روز شنبه در همايش شوراهاي اسلامي شهرستان ساوجبلاغ كه در مجتمع ايثار بخش چندار برگزار شد، افزود: امروز شوراها به بلوغ رسيده‌اند و رسالت آنها فراتر از عمران و آباداني است.
وي گفت: شايد زيرساخت‌هاي خوبي بعد از انقلاب اعم از گاز و برق و... ايجاد شده باشد اما متاسفانه عدم ايجاد اشتغال باعث شده مهاجرت معكوس به شهرها صورت بگيرد.
درويش پور بيان داشت: به تازگي لايحه اشتغال پايدار روستايي در كشور به تصويب رسيده كه اميدواريم بتواند با ايجاد اشتغال براي جوانان روستايي مانع از مهاجرت روستائيان به شهرها شود.
وي گفت: نبايد پاسداشت شوراها را معطوف به يك روز كرد و بايد با هم‌افزايي دستگاههاي اجرايي و همكاري شوراها گام‌هاي موثري كه منجر به تعالي روستاها و شهرها شود، برداشت.
فرماندار ساوجبلاغ در اين همايش با بيان اينكه اعضاي شوراها نمايندگان مردم در پارلمان هاي شهري و روستايي هستند، اظهار داشت: در شهرستان ساوجبلاغ 298 اعضاي شوراي شهر و روستا وجود دارد كه در پنج شهر 27 نفر عضو شورا و در روستا 271 نفر هستند.
ابوالقاسم پاليزگير افزود: از اين تعداد 102 عضو شورا در بخش مركزي، 89 نفر در بخش چندار و 80 نفر در چهارباغ فعاليت مي‌كنند.
وي بابيان اينكه تمامي اعتبارات بايد در جهت عمران شهر و روستا هزينه شود، گفت: سال گذشته 350 ميليارد ريال به پروژه هاي عمراني شهرستان اختصاص يافته بود كه 107 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 87 ميليارد ريال در شهرستان انجام شد و مابقي صرف حقوق و مزاياي دهياري و شهرداري‌هاشد كه اين اصلا قابل قبول نيست.
پاليزگير گفت: دولت در حوزه اشتغال‌زايي 15 ميليارد ريال تسهيلات با يكسال تنفس و بازپرداخت پنج ساله به متقاضيان اختصاص مي‌دهد تا شعار سال تحقق يابد.
وي گفت: شهرستان ساوجبلاغ سال گذشته در بحث رونق توليد و اشتغال پايدار روستايي رتبه اول كشوري را دريافت كرده كه اميدواريم امسال هم در اين زمينه به خوبي گام بردارد.
فرماندار ساوجبلاغ در پايان از شوراها و دهياران و شهرداران خواست از نخبگان و كارآفرينان روستاها و شهرها استفاده نمايند.
9933/ 6155