۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۰
کد خبر: 83303680
T T
۰ نفر

شناسايي 230 بنا در حريم رودخانه كلاردشت

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۵۰
کد خبر: 83303680
شناسايي 230 بنا در حريم رودخانه كلاردشت

نوشهر- ايرنا - فرماندار كلاردشت از شناسايي حدود 230 بنا در حريم رودخانه سردآبرود واقع در اين شهرستان خبر داد.

سردآبرود از بلندترين كوه هاي منطقه البرز مركزي مانند تخت سليمان و علم كوه سرچشمه مي گيرد و با عبور از شهرهاي كلاردشت و چالوس به درياي خزر مي ريزد.
بررسي ها نشان مي دهد كه يكي از علت هاي طغياني شدن اين رودخانه و جاري شدن سيل دركلاردشت در تيرماه سال 1390 ناشي از ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم و بستر اين روخانه بوده است.
كامران پولادي روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در پي دستورالعمل اخير رئيس جمهوري به استانداران مبني بر شناسايي بناهاي غيرمجاز اعم مسكوني، صنعتي ، تجاري و ديگر سازه ها در حريم و بستر رودخانه ها اين موضوع دراولويت كاري مسئولان ادارات مرتبط قرار گرفت.
رئيس جمهوري در بيستم فروردين ماه امسال به وزير كشور دستور داد تا استانداران با همكاري فرمانداران و نيز شهرداري ها مكان ها و ساختمان هاي درمعرض خطر سيل را شناسايي و گزارش دقيقي را به هيات وزيران ارائه دهند.
فرماندار كلاردشت گفت : در اين حوزه كارشناساني به نمايندگي از فرمانداري ، شهرداري ، منابع امور آب ، حفاظت محيط زيست و نيز منابع طبيعي ماموريت داده شد تا تمامي اين بناها اعم از مجاز و غيرمجاز را بررسي كنند تا براي تخريب و انتقال آن ها به مكان ديگري برنامه ريزي شود.
پولادي افزود: نكته ديگر آنكه حدود 23 دهنه پل نيز كه به شكل غيرمجاز به روي اين رودخانه از سوي افراد حقيقي و حقوقي ساخته شده بود شناسايي و بتازگي نيز با همكاري دادستان و صدور حكم قضا سه دهنه از اين پل ها تخريب شد.
وي ، انجام عمليات لايروبي با همكاري شهرداري طبق تاكيد استاندار مازندران، نشانه گذاري و قطع درختان مزاحم در بستررودخانه ها و نيز تصميم گيري براي ساماندهي تخته سنگ هاي بزرگ برجاي مانده از سيل سال 90 در مناطق بالادست را از ديگر اقداماتي دانست كه براي پيشگيري از وقوع احتمالي سيل در اين شهرستان ضروري دانست.
شهرستان كلاردشت با جمعيتي دست كم 24 هزار نفر ، داراي يك شهرو 19 روستا درغرب مازندران قرار دارد.
7078 /1602/1899