۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۴۷
کد خبر: 83304008
T T
۰ نفر

نفرات برتر رقابت هاي قرآن در اروميه معرفي شدند

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۴۷
کد خبر: 83304008
نفرات برتر رقابت هاي قرآن در اروميه معرفي شدند

اروميه - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي با بيان اينكه در مرحله شهرستاني چهل و دومين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم اروميه 150 نفر به رقابت پرداختند، گفت: 31 نفر نخست اين رقابت ها در بخش برادران و خواهران معرفي و براي حضور در مسابقات استاني انتخاب شدند.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مسابقات در مسجد قباي اروميه در رشته هاي حفظ پنج، 10، 20 جزء و حفظ كل قرآن، قرائت، ترتيل، اذان و دعاخواني در بخش خواهران و برادران برگزار شد.
وي اضافه كرد: شهروز رحيمي، جهانبخش محي و كامران سرخ روي در بخش برادران و رقيه ميرزايي، پريدخت عراقي و فاطمه رضايي در بخش خواهران رشته ترتيل اين مسابقات موفق به كسب مقام هاي نخست تا سوم شدند.
وي بيان كرد: مرتضي سليماني، بابك وليزاده و علي آذربان در بخش برادران و سميرا مهديان، زهرا صباحي و مريم صباحي در بخش خواهران رشته قرائت به ترتيب رتبه هاي نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.
وي ادامه داد: در رشته حفظ 10 جزء نيز علي نوري، مهرداد قرباني و علي عيوضي در بخش برادران و زهرا رضايي، معصومه عبديل و زينب آقابابا در بخش خواهران مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
حجت الاسلام جوانبخت گفت: سيد محمد ايراني و رباب زرين در رشته حفظ ۲۰ جزء حائز رتبه هاي برتر شدند.
وي ادامه داد: فاطمه نجفقليان، سميه پورميرزا و راحله عباسعلي زاده در رشته حفظ پنج جزء رتبه نخست تا سوم مسابقات را به دست آوردند.
مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي افزود: عبدالقادر ميرزايي و رقيه علي اصغريان نيز در رشته حفظ كل رتبه اول را كسب كردند.
وي بيان كرد: در رشته دعاخواني نيز عمار قلي پور، ميثم رنجبر و محمد خدايي در بخش برادران و ام البنين خدايي در بخش خواهران حائز رتبه برتر اين رقابت ها شدند.
وي اظهار داشت: چشم علي تقي پور، رضا جسور و پيام گلشن زاده نيز در رشته اذان اين دوره از رقابت ها رتبه هاي نخست تا سوم را كسب كردند.
به گزارش ايرنا، مرحله استاني چهل و يكمين دوره مسابقات قرآن كريم اواخر ارديبهشت ماه سال جاري در 15 رشته برگزار مي شود.
در مسابقات قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه برگزيدگان و قاريان و حافظان برتر نيز حضور دارند كه حضور آنها باعث ترويج بيشتر فرهنگ قرآني در جامعه و بين علاقه مندان به قرآن مي شود.
8137/2093