۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۰۵
کد خبر: 83304023
T T
۰ نفر

1713 انشعاب آب غيرمجاز در اروميه مجاز شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۰۵
کد خبر: 83304023
1713 انشعاب آب غيرمجاز در اروميه مجاز شد

اروميه - ايرنا - مدير امور آب و فاضلاب شهري اروميه گفت: سال گذشته در اين شهرستان يكهزار و 936 فقره انشعاب غيرمجاز آب شناسايي و از اين تعداد، يك هزار و 713 فقره به انشعاب مجاز تبديل شد.

جمشيد سيدپور روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ميزان حجم آب مصرفي شناسايي شده از اين تعداد انشعاب غير مجاز 2ميليون و 267 هزار مترمكعب بود.
وي اظهار داشت: همچنين سال گذشته 436 فقره انشعاب غيرمجاز فاضلاب درشهر اروميه شناسايي و تبديل به انشعاب مجاز شد كه حجم فاضلاب غير مجاز مصرفي نيز 488 هزار مترمكعب بود.
وي اضافه كرد: هزينه آب بهاي مصرفي و دفع فاضلاب مربوط به اين انشعابات غيرمجاز دريافت شده است.
وي بيان كرد: بيشترين انشعاب غيرمجاز در مناطق حاشيه‌نشين شهر قرار دارد و ساكنان اين مناطق به‌صورت ثبت نشده و غيرمجاز از آب استفاده مي‌كنند.
وي ادامه داد: انشعاب هاي غيرمجاز به عنوان مهم‌ترين عامل هدررفت آب است و از بين رفتن تعادل فشار در شبكه توزيع آب، استفاده بيش از حد استاندارد يا حد نياز از آب به علت نبود اندازه گيري و پرداخت نكردن آب‌بها، تشديد نشت از اين انشعابات از جمله مشكلاتي است كه انشعاب هاي غيرمجاز به وجود مي‌آورد.
مدير امور آب و فاضلاب شهري اروميه افزود: استفاده غيرمجاز از شبكه آب شهري براساس ماده 660 قانون مجازات اسلامي جرم بوده و مشمول جريمه است.
سيدپور اضافه كرد: كساني كه از طريق انشعاب غيرمجاز به شبكه وصل مي‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزينه خدمات خود و با تجاوز به حقوق ديگر مشتركان، موجب وارد شدن خسارت به شبكه آبرساني نيز مي شوند و به همين خاطر موضوع شناسايي انشعابات غيرمجاز با حساسيت ويژه دنبال مي‌شود.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي از استان هاي موفق در حوزه ارائه خدمات آب آشاميدني در بخش روستايي و شهري است و علاوه بر پوشش 100 درصدي آب آشاميدني سالم و بهداشتي، افزون بر 80 درصد جمعيت روستايي نيز از آب آشاميدني سالم و بهداشتي بهره مند هستند.
اين استان بيش از سه ميليون و 300 هزار نفر جمعيت دارد كه نزديك به 70 درصد در شهرها و 30 درصد در روستاها ساكن هستند.
8137/2093