۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۱۴
کد خبر: 83305149
T T
۰ نفر
خدمت 1200ميليارد توماني تامين اجتماعي براي بيمه شدگان زنجاني

زنجان - ايرنا - مدير كل تامين اجتماعي استان زنجان گفت: سال گذشته در مجموع به ارزش يك هزار و 200 ميليارد تومان خدمات در اين استان به بيمه شدگان ارائه شد.

به گزارش ايرنا، مسعود علياري روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تامين اجتماعي سال گذشته در استان زنجان ماهانه يك صد ميليارد تومان براي خدمات رساني به بيمه شدگان در سطح اين استان هزينه كرده كه از اين مبلغ 70 ميليارد تومان مستمري بازنشستگي، از كار افتادگي و بازماندگان بوده است.
اين مسئول ادامه داد: امسال نيز با توجه به افزايش حداقل دستمزد، تامين اجتماعي نيز حقوق مستمري بگيران را نيز با روند اعلام شده پرداخت خواهد كرد.
علياري افزود: سال گذشته حقوق حداقل بگيران يك ميليون و 100 هزار تومان بود كه امسال اين رقم به يك ميليون و 516 هزار و 881 تومان رسيده است.

** 40 خدمت تامين اجتماعي در زنجان بصورت غير حضوري ارائه مي شود
مدير كل تامين اجتماعي استان زنجان با اشاره به اهتمام جدي اين اداره كل در ارائه خدمات غير حضوري، گفت: با كارهاي انجام گرفته طرحي به صورت پايلوت در زنجان در حال اجراست كه در قالب آن مقرر شده 65 نوع خدمت ارائه شده در كارگزاري ها به صورت غير حضوري ارائه شود.
علياري اظهار داشت: بر اين اساس در مرحله اول حدود 40 خدمت به صورت غير حضوري به شهروندان زنجاني ارائه مي شود.
وي افزود: براي اجراي بهينه ارائه خدمات غير حضوري، اين طرح در استانهاي آذربايجان شرقي ، غرب تهران و زنجان به صورت آزمايشي در حال انجام است.
علياري اضافه كرد: در اين طرح خدمات متعددي از قبيل ارائه دفترچه غير حضوري و اخذ سوابق بيمه ارائخ مي شود و علاقمندان مي توانند براي دريافت خدمات به آدرس اينترنتي https://eservices.tamin.ir مراجعه كنند.
اين مسئول خاطر نشان كرد: هم اكنون هشت كارگزاري‌ فعال تامين اجتماعي در استان زنجان وجود دارد و در اين ميان سامانه‌هايي از قبيل 1420، سامانه پيامكي 10001420 و سامانه موبايلي #1420* براي برقراري ارتباط مردم با تامين اجتماعي در نظر گرفته شده است.
به گزارش ايرنا، بر اساس آخرين آمار اعلام شده، تعداد بيمه شدگان اصلي تامين اجتماعي در استان زنجان حدود 177 هزار نفر است كه با احتساب ساير بيمه شدگان تبعي و مستمري بگيران، جمعيت تحت پوشش اين سازمان به 530 هزار نفر در استان زنجان مي رسد.
9645/3088