۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۰
کد خبر: 83305277
T T
۰ نفر

پكن از پایبندی دقیق و كامل ایران به برجام تقدیر كرد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۰
کد خبر: 83305277
پكن از پایبندی دقیق و كامل ایران به برجام تقدیر كرد

پكن- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه مطبوعاتی در پكن به خبرنگاران چینی و خارجی گفت كه پكن از پایبندی دقیق و كامل ایران به برجام تقدیر می كند و همكاری های ایران در عرصه انرژی با دیگر كشورها را قانونی و مشروع می داند.

به گزارش ایرنا 'گنگ شوانگ' روز دوشنبه خاطر نشان كرد كه چین از ابتدای توافق هسته ای سال 2015 میلادی یك پای ثابت آن بوده است و به اتفاق دیگر طرف های ذی ربط به این توافق پایبند است و از برجام حراست می كند.
وی درباره فشارهای آمریكا بر كشورهای دیگر به علت تمدید نكردن معافیت های خرید نفت از ایران گفت: چین همچنان از توافق هسته ای جامع سال 2015 میلادی حمایت می كند.
او برجام را یك توافق جامع و چند جانبه مصوب شورای امنیت سازمان ملل دانست و افزود: این توافق برای منع اشاعه و حراست از صلح و ثبات خاورمیانه بسیار با اهمیت است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه خود تاكید كرد كه توافق هسته ای سال 2015 میلادی باید به طور جامع و با روشی بسیار موثق و موثر اجرا شود.
گنگ شوانگ بار دیگر تصریح كرد كه چین مخالف تحریم های یكجانبه و سوء قضاوت های درازمدت از سوی آمریكا علیه ایران است پكن بر این باور است كه همكاری های انرژی میان ایران و دیگر كشورهای جامعه بین المللی كاملا مشروع، منطقی و قانونی است و باید مورد احترام و حراست قرار گیرد.
وی از اینكه ایران به طور دقیق و با تعهد پایبندی خود را به برجام نشان داده است، از تهران تقدیر كرد و گفت: ایران از ابتدا به توافق و مفاد آن كاملا پایبندی نشان داده است و چین هم با طرف های دیگر برای اجرای آن همكاری و از حقوق مشروع و منافع تجاری چین حفاظت خواهد كرد.
آساق**231**1904**