۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۸
کد خبر: 83308304
T T
۰ نفر

22معلم نمونه در هرمزگان تجليل شدند

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۸
کد خبر: 83308304
22معلم نمونه در هرمزگان تجليل شدند

بندرعباس-ايرنا- در مراسمي از 22معلم نمونه و منتخب هرمزگان از 22 منطقه آموزشي با حضور جمعي از مسوولان استاني تجليل شدند.

به گزارش ايرنا، مدير كل آموزش و پرورش هرمزگان چهارشنبه شب دراين آيين گفت: امسال با برنامه ريزي هايي كه صورت گرفت همچنين از معلمان چند پايه در مناطق دورافتاده استان، 2 خانواده شهيد فرهنگي، رهبران آموزشي و برگزيدگان بخش استاني قلم آموزش از راه دور نيز قدرداني شد.
موسي دادي زاده سرخايي افزود: غبار روبي قبور شهدا، حضور در مدارس حاشيه اي و تجليل از معلمان از ديگر برنامه هاي بزرگداشت هفته معلم بود.
وي بيان داشت: بزرگترين معلم بشريت، حضرت محمد(ص) است كه بيان داشتند من به عنوان يك معلم مبعوث شدم و اين عظمت شغل معلمي را نشان مي دهد.

**ويژگي يك معلم نمونه
مدير كل آموزش وپرورش هرمزگان همچنين به ويژگي هاي يك معلم نمونه پرداخت و گفت: اخلاص نخستين ويژگي يك معلم نمونه است، چرا كه معلماني را در استان مشاهده مي كنيم كه در كلاس چند پايه در شهر يا منطقه اي دور افتاده نه به خاطر دستمزد بلكه براي خدا و خلوص نيت به تدريس مي پردازد.
دادي زاده سرخايي افزود: تواضع، فروتني و همچنين گذشت در مقابل خطاهاي شاگردان، از ديگر خصيصه معلم خوب است كه به عنوان يك الگوي عملي درس زندگي به دانش آموزان مي دهد.
وي، عدالت در بين شاگردان و عطوفت و مهرباني را نيز به عنوان ويژگي بارز يك معلم دانست وگفت: اگر معلم در كلاس درس رفتار ناشايستي داشته باشد و يا بين دانش آموزان تبعيض قايل شود، هرگز در امور تعليم و تربيتي موفق نخواهد بود.
مدير كل آموزش وپرورش هرمزگان، دعوت به توحيد نيز از ديگر ويژگي هاي يك معلم عنوان كرد و اظهار داشت: در سند تحول نظام آموزشي بارها به اين موضوع تاكيد شده است و به عنوان يك اصل و پايه در نظام جمهوري اسلامي ايران به آن پرداخته شده است.
دادي زاده گفت: يك معلم همچنين بايد عامل به گفته هاي خود باشد و در مسير علم و دانايي سعه صدر داشته باشد.
وي تاكيد كرد: نگهباني و مرزباني در مقابل اخلاق، فرهنگ و تمدن از ديگر ويژگي هاي يك معلم است.
7195/6048